Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je in Word ook bepaalde woorden tellen ?

Je kan wel alle woorden tellen, maar is het ook mogelijk om het aantal van een woord te tellen, bijvoorbeeld hoeveel keer komt het woord "ik" voor in het document.
Ik gebruik Word 2007

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
9.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als u een document in één oogopslag wilt kunnen scannen op elke vindplaats van een woord of woordgroep, kunt u alle vindplaatsen zoeken en deze op het scherm markeren. Hoewel de tekst op het scherm wordt gemarkeerd, wordt deze niet op papier gemarkeerd wanneer u het document afdrukt.

1.Klik op het tabblad Start, in de groep Bewerken, op Zoeken.
2.Typ de tekst die u wilt zoeken in het vak Zoeken naar.
3.Klik op Markering voor lezen en vervolgens op Alles markeren.
Opmerking Klik op Markering voor lezen en vervolgens op Markering wissen als u markeren op het scherm wilt uitschakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens mij kan dat alleen door de zoekfunctie te gebruiken. Met de sneltoets ctrl+f en dan kun je daarin "ik" typen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ja en dan klik je zoeken in hoofddocument of zoeken in selectie en dan geeft hij aan hoeveel keer dat woord erin staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt zoeken (ctrl + F) op het woord 'ik' en dat laten vervangen door 'ik'. Zo kun je zien hoe vaak het woord vervangen is (en dus hoe vaak het voorkomt), terwijl je niets in je document hebt veranderd.
Ik weet niet of er een officiële manier is, maar deze werkt in ieder geval zeker ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tik in H.
Je krijgt nu het 'zoeken en vervangen' scherm
Tik in bij zoeken welk woord (of aaneensluitende woorden)
je wlt tellen.
Tik in bij vervangen: ^&
Klik op 'Alles vervangen'.
Je krijgt dan als uitkomst hoeveel keer het voorkomt.
Maak je geen zorgen dat je woorden echt vervangt, door de ^& vervangt ie de woorden door dezelfde woorden, dus er gebeurt feitelijk niets.
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden zijn uitstekend wat mij betreft.
Alleen niet waterdicht, omdat bijvoorbeeld sik dan ook mee wordt geteld.
Misschien moet je het in een paar stappen doen dan.
zoeken en vervangen op spatie + ik + spatie
en echt vervangen door dummy woord
zoeken en vervangen op spatie + ik
en echt vervangen door dummy woord
die 2 resultaten optellen
zoiets.

Toegevoegd na 2 minuten:
maar misschien kun je wel aangeven "heel woord"
dan heb ik niks gezegd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik ook word 2007! het is heel simpel je selecteert de tekst waarvan je de woorden wilt weten en dan staat waar normaal staat hoeveel woorden het hele document heeft (Links onderin) hoeveel woorden de geselecteerde tekst heeft

Toegevoegd na 1 minuut:
ow sorry ik had de vraag niet helemaal duidelijk gelezen :(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding