Wat is goede software om de hogere doelen in je leven bij te houden en aan te sturen?

Denk aan de horizons of focus in Getting Things Done.

Alles op runway en 10.000 feet (projecten) is geen probleem en daar is genoeg software voor te vinden.

Echter alles hoger dus
20.000 ft (aandachtsgebieden),
30.000 ft (strategische doelen),
40.000 ft (visie) en
50.000 ft (missie/kernwaarden)
heb ik niet echt geschikte software voor kunnen vinden.

Belangrijk vind ik de relatie tussen de niveau's.

Iets wat je op 50.000 bepaald zou moeten resulteren in een of meerdere 40.000 item(s) en dat weer in een of meerdere 30.000 item(s) en dat weer een of meerdere 20.000 item(s) en dat weer in 10.000 projecten en daaronder weer direct uitvoerbare acties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Daarvoor gebruik je in GTD je 43 folders (31 voor de dagen van de maand, 12 voor de maanden). Je zet een actie voor jezelf om b.v. eens in de maand naar je hogere doelen te kijken en deze om te zetten in daadwerkelijke projecten en acties op lagere niveaus.

Als software kun je daar vanalles voor gebruiken wat je op een bepaalde dag herinnert aan het inplannen van een actie. Alleen, zet het niet in je kalender als je GTD gebruikt zoals door David Allen bedacht, want dan moet er in je kalender alleen datgene staan wat absoluut op die dag moet gebeuren, en dat is dit niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord maar niet echt wat ik zocht. Dat was je beschrijft van die 43 folders klopt helemaal maar dat is voor ticklers (herinneringen) en projecten en acties op een laag niveau. Daar is inderdaad genoeg software voor te vinden. Ik zoek juist iets special voor die hogere doelen / niveau's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar je hogere doelen verdeel JUIST ook in acties en projecten. Dus al jij 1 keer in de maand in je inbox ziet staan "Hoger doel bekijken en bepalen wat de next steps zijn" dan hou je die hogere doelen bij en stuur je deze met regelmaat. De echte stappen die je ervoor uitvoert zijn namelijk toch op een ander niveau. Maak het jezelf vooral niet te ingewikkeld met een ander software systeem voor hogere doelen omdat je daar dan niet meer naar kijkt.