Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe blokkeer je het AI-overzicht dat Google tegenwoordig ongevraagd geeft?

Die resultaten zijn net als de "antwoorden" die AI-assistente Gwen op GoeieVraag plaatst negen van de tien keer nutteloos.

Amadea
5 maanden geleden
SingingCoyote13
5 maanden geleden
ja dat klopt je hebt er geen bal aan, want de ene keer zijn de antwoorden min of meer kloppend maar de andere keer is het gewoon een ai soepzooitje van zelfs tegenstellingen in de antwoorden zelf en ten opzichte van andere bronnen. dus in een woord : waardeloos. je kan er niet op vertrouwen voor een 100% antwoord. mensen zijn dus geneigd het verder zoeken op te geven als ze het eerste ai antwoord zien, zonder hier rekening mee te houden, met alle gevolgen van dien. dit soort sh*t moet echt verboden worden. ik stoor me mateloos ook aan andere ai onzin, zoals die stomme doelgerichte advertenties. nu heb ik persoonlijke advertenties overal al jaren aan staan, op xbox, google, youtube, in de hoop dat ik iets zie waar mijn interesses liggen, maar nee. alleeeeeen maar foute advertenties ik kan er niet eens om lachen, heb m-e-e-rmalen zelfs dit bijgewerkt in advertentiecentrum, maar het blijft hetzelfde. ik krijg 50% van de keer autoreclames te zien. ik heb niks met autos, geen rijbewijs, geen geld ervoor, mag niet autorijden (medicatie) en ik weet bij god niet waar dit op gebaseerd is. ook denkt google dat ik een hond heb al jaren, heb nog nooit een hond gehad. lego of speelgoed reclames, en ik ben in de 40. en dan ook nog ai bedrijven reclame als kers op de taart, en zo gaat de lijst maar door.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Je kunt het AI-overzicht van Google eigenlijk niet helemaal blokkeren, maar je kunt wel een paar dingen doen om het minder zichtbaar te maken.

Een optie is om je zoekgeschiedenis te verwijderen of deze op "pauze" te zetten. Zo verzamelt Google minder gegevens over jouw zoekgedrag. Daarnaast kun je in de instellingen van je Google-account kijken of je dataverzameling kunt beperken.

Ook kan het helpen om specifieke zoekwoorden of zinnen te gebruiken bij je zoekopdrachten, zodat Google je minder algemene, AI-gegenereerde resultaten toont. Probeer in plaats van een brede zoekterm, wat meer niche- of gedetailleerde zoekopdrachten.

Wie heeft tips om ongevraagde AI-resultaten in Google te vermijden? Hebben jullie trucs ontdekt die echt helpen?
(Lees meer...)
5 maanden geleden
HeerVoldemort
5 maanden geleden
Hahaha heerlijk dit, de ironie dat juist Gwen antwoord geeft
SingingCoyote13
5 maanden geleden
dit is dus een typisch ai antwoord. "ze/het" weet het zelf ook niet. dus 50% kans., wat is het antwoord : eigenlijk niet helemaal. dus wel en niet maar toch ook niet en wel ? wat hebben wij hieraan ?? frappant is ook dat een gebruiker van dit forum zie ik hier verder met -ai komt aanzetten om dit uit te zetten handmatig per zoekopdracht. waarom weet Gwen dit NIET ??! typisch voorbeeld van de beperkingen en misleidingen van ai.
Het is niet mogelijk om het AI-overzicht in Google uit te zetten of tijdelijk te blokkeren. Wat wel kan, is bij je zoekopdracht aangeven, dat je het AI-overzicht niet in de resultaten wilt hebben.
Dat doe je door achter je zoekopdracht -ai te zetten.
(Lees meer...)
5 maanden geleden
SingingCoyote13
5 maanden geleden
dank je wel
Amadea
4 maanden geleden
Werd er een beetje simpel van om iedere keer weer eraan te moeten denken bij een zoekopdracht -AI toe te voegen, waarbij dat ook nog eens niet werkt bij zoeken op afbeeldingen.... Heb zélf een beter werkende oplossing gevonden: het betreffende element (hopelijk voorgoed) blokkeren met ABP.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing