Bestaat deze manier van elkaar ontmoeten in vr al?

Met een camera die 2 lenzen heeft, op een afstand zoals menselijke ogen, zodat diepte kan gezien worden wanneer de andere persoon een VR bril draagt. Op die manier kun je dan elkaar zien alsof de ander vóór je staat. Alleen moet dan het deel van het gezicht dat bedekt is met de VR-bril zichtbaar worden door de camera's die in de VR-bril ook de ogen zien. Ik meen te hebben begrepen dat de Meta Quest Pro zulke camera's heeft.

een jaar geleden
LeonardN
een jaar geleden
Niet zover ik weet.
Je loopt tegen een aantal problemen aan.
1. De camera die je beschrijft(die gewoon bestaat, want zo wordt VR opgenomen), zal
A: Op de hoogte van de persoon moeten zijn
B: Mee moeten bewegen (of je krijgt het effect dat om iemand heenlopen geen effect heeft.)
2. Je kan niet een goedwerkende camera in een VR-bril krijgen en dan ook nog de ene camera stream met de andere tot een goed geheel vormen. Wat die camera doet is het tracken van de gezichtsbeweging. Je zou dus in theorie met AI en bestaande videobeelden een overlay kunnen maken op het videobeeld van de camera die je lichaam filmt. Op zich zou je dus een eind kunnen komen met een camera op een robot of drone en wat geknutsel met video-overlays. Dat betekent niet dat het al bestaat. Op zich zou je 1 A en B met AI-videoverwerking kunnen battlen. De persoon zal zich dan wel eerst even moeten laten filmen door de camera, want anders moet de AI volledig gaan gokken hoe je er van achteren uitziet.
Thecis
een jaar geleden
@LeonardN
En dat is nog puur het camerawerk. Dan is er ook nog de uitdaging van bandbreedte en verwerking (ipv de vrij simpele polygonen die ze nu streamen).
Maar ik denk wel dat het camerawerk de grootste uitdaging hier is. De rest komt eigenlijk vanzelf wel goed.

Geef als eerste antwoord