Kun je whatsapp zo instellen dat mensen niet zien dat je een bericht hebt gelezen?

Soms wil ik liever nog niet dat mensen al zien dat ik een bericht al heb gelezen.
En indien het mogelijk is, kan het dan ook per contact apart worden ingesteld? Bijvoorbeeld bij de ene persoon wel en de andere niet?

een jaar geleden
1.5K
TurfGraver
een jaar geleden
Je kunt dit uitschakelen.
Maar dat is voor iedereen (behalve voor groep chats) en je ziet dan zelf ook niet of berichten zijn gelezen.
TurfGraver
een jaar geleden
Uit nieuwsgierigheid, wat maakt het uit dat ze dat kunnen zien?
Goeievraagstell
een jaar geleden
Er zijn mensen die verwachten dat je onmiddellijk nadat je iets hebt gelezen antwoordt, maar ik heb daar niet altijd tijd of zin voor.
Kun je mij uitleggen hoe ik het kan uitschakelen?
TurfGraver
een jaar geleden
Misschien moet je dan wat doen aan die verwachting. :)
Jij maakt wel uit wanneer je reageert of niet. Er is meer in het leven dan whatsapp. ;)

Antwoorden (2)

De officiële manier is het beste als je niet wilt dat iemand ooit weet wanneer je hun berichten hebt gelezen, maar je moet accepteren dat je ook niet kunt zien wanneer ze jouw berichten hebben gelezen.

Er zijn verschillende manieren om WhatsApp-berichten te lezen zonder dat de app doorheeft dat je ze hebt gelezen. De meeste hiervan worden mogelijk gemaakt doordat je de app niet opent. Hier zijn enkele plaatsen waar je WhatsApp-berichten kunt lezen zonder ze te openen:
• In meldingsvoorbeelden - bovenaan het scherm, in het meldingsmenu en zelfs op het vergrendelingsscherm
• In de WhatsApp-startschermwidget
• Op een verbonden smartwatch of fitnesstracker die WhatsApp-meldingen ondersteunt
• Terwijl je de telefoon in de vliegtuigmodus gebruikt, maar alleen zolang deze offline blijft.
SimonV
een jaar geleden
Goeievraagstell
een jaar geleden
Maar wat is dan die officiële manier?
SimonV
een jaar geleden
Selecteer Account > Privacy. Scroll naar beneden en schakel de optie voor Leesbevestigingen uit.
HeerVoldemort
een jaar geleden
In de WhatsApp-startschermwidget
Ik gebruik deze manier al jaren. Werkt uitstekend.
Er is een manier om de leesbewijzen in Whatsapp uit te schakelen, dit doe je als volgt. Op deze manier kunnen anderen niet zien dat u hun berichten leest, maar kunt u ook niet zien of zij uw berichten gelezen hebben. Ga naar instellingen --> privacy --> leesbewijzen. Deze vinkt u dan uit. Houd er rekening mee dat dit alleen geldt voor individuele chats en niet voor groepschats. Tot slot is dit (helaas) niet per contact instelbaar.
een jaar geleden