hoe kan ik weten of er aangifte tegen me is gedaan?

Ik word al een tijdje lastig gevallen op social media door neppe accounts. Ik weet ook wie de dader is maar vanwege te weinig bewijs kon de politie er niets mee. Ik heb een kennis van de dader aangesproken en die ontkent alles. Hij zegt dat ze bewijzen hebben dat ik die neppe accounts maak. En dat ze aangifte tegen mij willen doen, wat ik bizar vind. Hij zegt dat de politie bezig is met de zaak en binnenkort contact met me zal opnemen. Ik vind dit heel eng (vooral omdat de politie niks met mijn aangifte kon.)
Kan ik erachter komen of er echt aangifte tegen me is gedaan? Want ik kan echt niet tegen de stress

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
39.5K
ronron1212
4 jaar geleden
Als je niets gedaan hebt hoef je ook niet bang te zijn.
TurfGraver
4 jaar geleden
"Want ik kan echt niet tegen de stress"
En dat zal die ander ook weten, ga er niet in mee. Negeren is beter.

Antwoorden (2)

Je kunt naar een politie bureau gaan en ze er naar vragen. En als je niets gedaan hebt welke “bewijzen” kunnen ze dan hebben? Ze kunnen trouwens ook gewoon bluffen dat ze niet echt aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het kwam ook sterk over als bluffen en er werd gezegd dat ik gebeld zou worden door de politie. Maar ik ben ook niet gebeld. Ik ben soms wel een bangeschijter haha. Dank u wel!
Als er aangifte wordt gedaan maakt de politie een proces-verbaal van aangifte op. Als verdachte krijg je een uitnodiging om naar het politiebureau te komen om verhoord te worden. Ook van dit verhoor wordt een proces-verbaal opgemaakt. Verdachte is in dit geval een zwaar woord maar je krijgt gewoon de gelegenheid je eigen verhaal te doen en tevens ook zelf een aangifte te doen.
Als jij in het verleden al aangifte hebt willen doen maar de politie je al verteld heeft er niets mee te kunnen doen wegens gebrek aan bewijs kan dat ook voor de kennis gelden. Als jij niet de dader bent, zal er ook geen bewijs zijn.
Je kunt ook zelf in plaats van aangifte een verklaring van deze nare affaire op het politiebureau afleggen.
Als je wilt weten of en welke gegevens de politie over jou heeft geregistreerd, kun je schriftelijk een verzoek indienen bij de politie. Vraag op het bureau hoe je dat het beste kunt doen. Er zijn namelijk voorgedrukte formulieren voor die je via Internet kunt downloaden.
Maak je geen zorgen, als je echt de schuldige niet bent en er wordt gedreigd met aangifte antwoord je gewoon: je doet je best maar, ik hoor het wel als het zover is.
Ga geen verdere discussie aan en laat de kennis van degene die u verdenkt in zijn/haar sop gaarkoken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik wil wel even langsgaan want ik heb wel een screenshot dat de dader indirect wel heeft toegegeven. Soms ben ik onnodig bang maar ik weet dat de politie aan mijn kant zal staan. Dank u wel!