Instagram vraagt me om een foto van mezelf, is het wel echt van instagram en moet ik het wel doen?

Ik heb wat problemen met mijn instagram account, en nu krijg ik een mail van instagram dat ik een foto van mezelf moet sturen waarin ik een briefje vasthoudt, waarop ik dan een code moest schrijven. Ik wil heel graag mijn account terug, maar dit lijkt me gewoon iets heel raars om te doen. Het e-mail adres is ook een hele lange code van cijfers, punten en letters met op het eind @support.instagram.com

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.theverge.com/2013/1/26/3918340/instagram-photo-id-verification-policy-explanation Schijnt vaker voor te komen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit klopt zeker, ik heb dit zelf ook gehad.
Iets meer dan 24 uur nadat ik de mail inclusief foto met code heb gemaild kreeg ik een mail dat me account weer actief was.
Let natuurlijk wel op dat je alleen de mail krijgt nadat je zelf op instagram hebt aangegeven niet meer te kunnen inloggen en stuur dus niet zomaar de foto.

Antwoorden (2)

Goede avond!

Nee, hoogstwaarschijnlijk is het NIET van instagram. Naar mijn wetenschap vraagt instagram NOOIT om een foto! Heb zelf ook inlogproblemen gehad, ik kreeg een bevestigings email en klaar. Zelf weten, maar zou echt geen foto sturen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit emailadres klopt met dat van de officiële Instagram Support.
Verificatie door middel van een foto komt vaker voor bij Instagram, dus dit zou inderdaad kunnen kloppen.