Is het mogelijk om bij de fake sexchat/dating sites de chathistorie op te vragen?

Mijn jongste zoon is 'verslaafd' geweest aan het chatten met zgn mooie meiden, vaak nep profielen. Nu heb ik sterk de indruk dat hij opnieuw die sites bezoekt en dus weer grof geld aan die oplichters weggooit.
Hij zegt van niet maar ik wil het zeker weten. Doen die boeven dat vrijgeven?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
7 jaar geleden
Er zijn programmas voor je pc om dergelijke sites te blokkeren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ritsuka: Al die programma's zijn makkelijk te omzeilen als de zoon iets beter weet wat 'ie doet dan de ouder. Bovendien gaat het hier wellicht om gebruik van mobiele telefoon of buitenshuis, je weet 't niet. Niet een enorm betrouwbare methode. Als eerste vraag ik me af: hoe oud is de zoon? Indien minderjarig dan zeg ik: zorgen voor blokkering van alle mogelijkheden tot het weggooien van geld. En nee, natuurlijk geven ze dat niet vrij, ze hebben een business te beschermen. Zeker als het sites in het buitenland zijn is het lastig daar juridisch bij te komen, maar de kans is groot dat ze in feite helemaal niet iets illegaals aan het doen zijn, althans niet in het land van vestiging.
Rutge
7 jaar geleden
Je kunt alles proberen te verbieden en blokkeren maar als die jongen verslaafd is vindt ie wel een andere weg. Is het niet beter om hem in therapie te laten gaan en het probleem op te lossen wat zijn drang naar die dames veroorzaakt. Misschien is een account op een normale datingsite wel een oplossing. Het klinkt alsof ie gewoon een vriendin nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vrijgeven? Hoe wil je ze dat gaan vragen? Ooit wel eens gehoord van privacy? Kan je niet beter een keer op de mobiel/laptop van je zoon kijken? Of als jij zijn rekening betaalt, eens een specificatie opvragen? Of zijn geldstroom eens bekijken. Of wel je moet zijn acties eens bekijken, hoe je het via de andere kant zou willen doen is me onduidelijk, hoe weet je welke site hij bezoekt als je hem niet controleert?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor de vele zinnige reacties.
Er stond een mail in zijn inbox waarin een vrouw hem benaderde enstond er een reactie geschreven met de naam van mijn zoon eronder. Datum en tijd staat vermeld. Mijn zoon beweerde atellig dit niet geschreven te hebben. En terugdenkend bleek het inderdaad niet mogelijk te zijn omdat hij op de geschreven tijd naast mij zat tijdens een begrafenis, zonder telefoon...
Hij had zich allang uitgeschreven bij die betreffende site.
Conclusie ze proberen hem met zelfbedachte teksten of gecopieerde, ooit eerder door hem geschreven teksten terug te lokken.
de vriendin van mijn zoon is woedend en gelooft hem en ook mij niet. Ze zegt dat ik hem dek, kan mijn zoon op de een of andere manier die website vragen of dwingen om zijn chat geschiedenis vrij te geven?

Antwoorden (1)

Stel dat het om malafide sites gaat, dan is het vrijgeven dan deze data wel het laatste waar ze aan meewerken ! Dit is dus een doodlopende weg.

Bovendien hebben ze ook de wet aan hun kant omdat dit soort sites erg privacygevoelig is zal ook een rechter ze niet snel dwingen om die data vrij te geven.

U zult dus andere manieren moeten vinden om uw zoon te helpen. Praten kan helpen, maar soms ook controle van bankrekeningen of van het netwerkverkeer.

Een mogelijkheid zou kunnen zijn om een data-sniffer of uw (of zijn) computer te installeren. Die zijn makkelijk te omzeilen, maar dan moet hij er wél eerst vanaf weten.

Maar of dát de juiste manier is.... ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Vrager zit verkeerd te denken. Hij moet zijn informatie niet vinden via de sites, maar via zijn zoon. Ik zie ook helemaal niet in hoe de vrager een site om info kan vragen als deze niet eens weet welke site het is, althans dat kan je enkel weten als je weet dat de site bezocht is, en dan weet je al genoeg.