Is het mogelijk om bij de fake sexchat/dating sites de chathistorie op te vragen?

Mijn jongste zoon is 'verslaafd' geweest aan het chatten met zgn mooie meiden, vaak nep profielen. Nu heb ik sterk de indruk dat hij opnieuw die sites bezoekt en dus weer grof geld aan die oplichters weggooit.
Hij zegt van niet maar ik wil het zeker weten. Doen die boeven dat vrijgeven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel dat het om malafide sites gaat, dan is het vrijgeven dan deze data wel het laatste waar ze aan meewerken ! Dit is dus een doodlopende weg. Bovendien hebben ze ook de wet aan hun kant omdat dit soort sites erg privacygevoelig is zal ook een rechter ze niet snel dwingen om die data vrij te geven. U zult dus andere manieren moeten vinden om uw zoon te helpen. Praten kan helpen, maar soms ook controle van bankrekeningen of van het netwerkverkeer. Een mogelijkheid zou kunnen zijn om een data-sniffer of uw (of zijn) computer te installeren. Die zijn makkelijk te omzeilen, maar dan moet hij er wél eerst vanaf weten. Maar of dát de juiste manier is.... ?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100