Wordt er sneller een positieve beoordeling gegeven dan een negatieve review?

Je ziet vaak op het internet sites die reviews geven over producten of diensten.

Als er veel positieve reacties zijn over een bepaald product of dienst, betekent dit dan ook gelijk dat het merendeel van de gebruikers tevreden is?
Zijn mensen sneller geneigd om een positieve reactie te geven, waardoor je niet ieders stem hebt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Af en toe schrijf ik zelf een review. Wat mij meteen opviel is, dat ik een keer een minder goede review heb geschreven over een cursus bij NHA, dit omdat er erg veel fouten in het lesmateriaal stonden. Ik kreeg meteen een melding: "uw review wordt niet geplaatst NHA neemt contact met u op". Vervolgens kreeg ik van NHA het aanbod, dat ze mij gratis een nieuwe cursus wilden toesturen, terwijl ik de cursus al had afgerond. Tijdens de cursus had ik er ook al diverse malen over gereclameerd, de leraar begreep mijn standpunt, hij liet weten dat hij het ook had doorgegeven, maar dat er verder niets mee gedaan werd.... Soms zie je dat mensen een aankoop hebben gedaan en meteen na 2 dagen al een zeer goede review schrijven. Hier heb je natuurlijk weinig aan, want het produkt is nog maar kort gebruikt. Daarnaast kan over hetzelfde produkt een persoon wel superenthousiast zijn, terwijl een andere persoon aangeeft dat het produkt tegenvalt. De ene persoon is gewoon sneller tevreden dan de andere persoon. Zelf denk ik dat mensen eerder een negatieve review schrijven, want als men tevreden is over een aankoop, wordt dat als "normaal" beschouwd en neemt men er de moeite niet voor om een review te schrijven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100