Hoe kan je "gereageerd" uitzetten op facebook?

Als ik gereageerd heb op een bericht van een pagina dan krijgen anderen dat te zien in hun nieuwsoverzicht. Hoe kan ik dit stoppen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt het volgende proberen:
- Open Facebook
- Klik op het slotje bovenaan in de taakbalk (‘Privacysnelkoppelingen’)
- Ga naar de optie ‘Bekijk meer instellingen’ (helemaal onderaan)
- Nu zit je in het tabblad 'Privacy' en zie je o.a. de optie ‘Wie kan mijn inhoud zien’?
- Als je nu naar het tabblad 'Tijdlijn en taggen' eronder gaat, zie je wellicht de mogelijkheid die je nodig hebt. Vooral de tweede categorie ('Wie kan dingen op mijn tijdlijn zien'?) lijkt me belangrijk voor je.

Je kunt daar bijvoorbeeld instellen dat je dingen op je tijdlijn alleen voor jezelf zichtbaar zijn. Het mooie is ook dat je in hetzelfde tabblad kunt zien hoe anderen jouw profiel zien. Druk daarvoor op 'Weergeven als' in hetzelfde menu. Je krijgt dan je eigen pagina te zien, en je kunt de naam van een (Facebook-)vriend invullen. Zoals jij die pagina ziet, ziet die vriend van je dat ook.
En als je dan op 'Openbaar' klikt, dan zie je hoe iedere buitenstaander jouw profiel ziet.