hoe kan ik nu op Facebook "meldingen (volledig) uitschakelen" meteen nadat ik op een bericht e.d. reageerde?

Als ik op een status, bericht enz. reageert op Facebook, wil ik niet oneindig horen dat die en die dat leuk vindt, ook gereageerd heeft enz... Daarom schakelde ik voorheen altijd meteen na mijn reactie meldingen uit.
Als ik nu op het v-tje klik naast het bericht, dan krijg ik enkel de keuze "meldingen inschakelen", wat de indruk geeft dat je standaard geen meldingen meer ontvangt. Niet dus, die blijven komen. Klik ik op "meldingen inschakelen", dan krijg ik meteen ook de mogelijkheid om meldingen uit te schakelen. Maar ook als ik die uitschakel, blijf ik meldingen krijgen.
De enige manier waarop ik meldingen kan uitschakelen, is als er iemand reageert en dit vermeld wordt bij mijn eigen meldingen. Dus "X heeft ook gereageerd op het bericht van Y" bij mijn meldingen, dan kan ik een v-tje aanklikken en meldingen uitschakelen. Wat echter niet uitgeschakeld worden kan is dat mensen mijn reactie "leuk vinden (of geweldig of...)" of als ze mij taggen (dus mijn naam noemen).
Ik zou eigenlijk liefst geen meldingen meer krijgen over hoe mensen mijn reactie vinden noch over wie er nog allemaal gereageerd heeft. Dan heb ik zo een oneindig lange lijst meldingen, waarvan driekwart me niet interesseert, en lees ik over meldingen die me wel interesseren (bv. van pagina's die iets hebben gepost). Dus liever geen reacties en vind ik leuks meer in mijn meldingen. Maar hoe krijg ik dat nu eens voorgoed en altijd weg?

8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om meldingen uit te schakelen op Facebook, ga je naar de instellingen van je account. Klik op 'Notificaties' en selecteer 'Alle meldingen uitschakelen'. Je kunt ook meldingen uitschakelen voor specifieke berichten door op het driehoekje te klikken en 'Meldingen uitschakelen' te selecteren.
Bronnen:
5 maanden geleden