Als ikeen video upload naar YouTube en stel hem privé in, kan dan echt niemand hem zien?

Dus niet openbaar.
Kan Youtube er zelf ook niet bij?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zal de link niet openbaar (zoekbaar en getoond worden).
Maar wie de link heeft (en YouTube zelf zeker) kan er wel bij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Moordigger, nee, dat is alleen zo bij verborgen video's, niet bij privé-video's. Dan heb je niks aan de link.

Antwoorden (5)

Youtube, kunnen het wel zien, je upload het via hen database.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een video die je als 'Privé' hebt gemarkeerd kan alleen worden gezien door mensen die jij hebt geselecteerd. De video verschijnt niet in playlists, jouw kanaal of zoekresultaten van anderen. (bron 1)
Dat is althans de lezing van YouTube zelf.
Onderhand zijn namelijk er allerlei programmaatjes en trucjes in omloop waarmee je een privévideo alsnog kan bekijken, zonder toestemming van de uploader.
Het enige wat je nodig hebt is de URL van de video. (bron 2)

YouTube zelf kan daar wel gewoon bij.
Google staat niet echt (eerder echt niet) bekend om het respecteren van je privacy en wordt daarin beschermd door met name de Amerikaanse overheid. (bron 3)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je je video op Prive hebt dan kan helemaal niemand hem zien behalve jij. (en natuurlijk de eigenaar van youtube)
Als je je video op verborgen hebt dan kan ook niemand hem zien, tenzij je de link deelt met degene die je wilt.
Als je je video openbaar deelt dan kan iedereen hem zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is een hele goeie vraag,
En het antwoor dis ja mensen kunnen dan nogsteeds je video zien.
Om ervoor te zorgen dat je video's helemaal weg zijn kun je dit doen

Je ziet dus 3 dingen klik dan op videobeheer
Dan zie je een hele pagina selecteer dan de video(s)
En dan zie je bovenin acties klik daar op en dan zie je verwijderen
Klik er op en je video(s) zijn weg :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een youtubevideo, of je het nu
Privé instelt of niet word altijd opgeslagen op de servers van google. Maar ik denk niet dat medewerkers van google dat dan gaan proberen te bekijken, en dat dat ook niet mag.