Hoe werkt de copyright op twitter / instagram?

Ik zie heel veel accounts die fotos uploaden die hoogstwaarschijnlijk niet door hen gemaakt zijn... Ik wil misschien wat fotoshop dingen op Twitter zetten, waarbij ik gebruik maak van foto' s van google afbeeldingen. Zal ik daar dan problemen mee krijgen? Of kan het niet zo veel kwaad aangezien het meer wordt gedaan...?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

als je een foto gebruikt van google afbeeldingen is het meestal niet erg maar als je fotos gaat gebruiken van andere mensen die NIET op het internet werden gezet dan kun je problemen krijgen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als fotograaf kan ik je vertellen: voor zo'n 80 a 90% zijn die foto's NIET vrij te gebruiken.
Wil je foto's bewerken dan moet je echt compleet rechtenvrije afbeeldingen gebruiken zoals bij o.a. wikimedia onder de CC licentie (Creative Commons)vallen.

Lees de onderstaande links maar eens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Copyright werkt overal hetzelfde. Op bijna alle creatief werk zit automatisch copyright. In theorie kan je dus problemen krijgen. In realiteit zal het inderdaad wel loslopen. Dat het vaker gedaan wordt is niet echt relevant. "Maar hij deed het ook" is meestal geen geldig argument in een rechtszaak.