Helpen Twitter links bij SEO als je maar weinig volgers hebt?

Twitter links zijn no-follow links. Los daarvan vraag ik mij af of Google waarde hecht aan Twitter links vanuit een account met weinig tot geen volgers.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het staat vast dat Google - naast enkele honderden andere parameters - ook rekening houdt met de zogenaamde "social signals." Het verkeer dat via social media (dus ook Twitter) naar je website of blog komt.

Google krijgt via social media een goed idee van hoe populair een site is, aangezien social media gebruikt wordt door "mensen van vlees en bloed."

Ook de "reputatie" van en de interactie met je volgers speelt een rol. Stel dat je een site hebt over - ik noem maar wat - schoenen en schoenenfabrikant Nike is een van je volgers (en deelt je links), dan kan je er donder op zeggen dat jouw site daar zijn voordeel mee zal doen in de zoekmachines.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je geeft eigenlijk zelf al antwoord op je vraag ;-) In principe zal het in jouw geval toch ergens wel voor een heel klein deel meespelen in de ranking. Puur en alleen door de link vanuit een sociaal medium.