Als ik mijn Samsung S3 mini oplaadt via usb lader op de pc, laadt mijn telefoon dan ook op, als ik de pc afsluit?

Of moet ik mijn pc in een soort ruststand laten staan.
toelichting: hoewel ik de pc dagelijks gebruik, weet ik niets van telefoons, en
hoe die op te laden/wanneer dat werkt.
Antwoord dus ook graag op een laag, voor mij begrijpelijk niveau!
Dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reactie; ben blij dat er meer mensen met deze vraag zijn!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee als je pc aam staat geef die stroom af aan je telefoon.
Als die uitstaat doet ie niks
Ik spreek uit ervaring
Ik had het geprobeerd. dus de avond had ik hem erin gezet volgende morgen keek ik en hij was leeg
Dus je antwoord is nee :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ook ervaring hiermee, nee, je USB-poorten krijgen geen stroom als de PC uitstaat.

Het beste antwoord

Dat hangt er vanaf of die USB-poorten worden uitgezet als de pc uitstaat en dat is afhankelijk van moederbord tot moederbord.

Sommige moederborden laten namelijk (een deel van) hun usb-poorten aanstaan. Meestal is dit om apparatuur op aan te sluiten die de pc kan doen opstarten. (heb zo ooit eens de pc opgestart door met de muis te bewegen - nee, dit kwam niet doordat ie in stand-by stond, hij stond wel degelijk uit! Heb dit toen opgelost door de muis in een andere usb-poort te stoppen, eentje die wel uit stond als de pc uitstond). Meestal zullen deze poorten zich enkel op de achterkant van het moederbord bevinden.

Probeer dus eens aan de achterkant van je pc, als deze uitstaat, je telefoon, als deze aanstaat, aan te sluiten en kijk of er wordt opgeladen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, in beginsel laadt de telefoon niet op als de pc uitstaat. De pc staat uit, hierdoor zullen de usb poorten die aangesloten op het moederboord niet reageren, aangezien die uit staat. Overigens zijn er wel tussenoplossingen op sommige laptops, maar in beginsel/bij de meeste pcs zal dat niet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
- Of de usb-poorten uitstaan als de pc uitstaat of niet verschilt van moederbord tot moederbord.
1) Je telefoon zal helemaal niet opladen als je pc/laptop helemaal uitstaat.
2) Wanneer je telefoon via een USB-verbinding met de pc aan het opladen is, brandt er als het goed is een lampje ergens op je telefoon. Je kan zien welk lampje dat is door goed op te letten als je het kabeltje erin steekt. Zolang dat lampje brand, is je telefoon aan het opladen.
3) Bij mijn pc geldt: in slaapstand laadt mijn telefoon nog steeds op. Dat kan ik zien omdat het lampje nog brandt. Ik denk dat voor jou hetzelfde geldt, maar ik zou zeggen: probeer het uit.

In windows 7 je pc/laptop op slaapstand zetten ->
Start -> Rechts onderin bij Asluiten op het pijltje klikken -> Slaapstand
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of de usb-poorten uitstaan als de pc uitstaat of niet verschilt van moederbord tot moederbord. Stellen dat er sowieso niet zal opgeladen worden als de pc uitstaat kan je dus niet!