Als ik een foto op facebook verwijder, blijft die dan wel in de opslag van Google?

Gezien er nu zoveel over te doen is wat betreft privacy- als ik een foto op facebook heb staan, die ik verwijder, kan Google die dan wel terughalen als een bedrijf informatie over mij opvraagt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Over het algemeen wel. Niet per se omdat google ze opslaat, maar omdat er sites zijn die deze gegevens automatisch kopiëren. Ook een "verwijderde" foto blijft overigens nog jaren in de database van facebook rondhangen. Het is waarschijnlijk veel moeilijker te achterhalen, misschien niet zomaar eventjes met google, maar het valt te achterhalen. Hou gewoon altijd in je gedachten: eens op internet, altijd op internet. Dat krijg je er niet makkelijk meer vanaf.

Ja en nee. Als een site je gegevens gekopiëerd heeft dan hoogstwaarschijnlijk ja. Indien dit niet het geval is dan niet. Maar je kunt je foto altijd nog terugvinden, niet per se via Google. Overigens is het zeer waarschijnlijk dat FaceBook alle foto's die ooit geupload zijn op hun site bewaard.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100