Dit is mogelijk. Je neemt hiermee wel het risico dat de eigenaar van de muziek een zogenaamde claim indient. Hierdoor kan je filmpje verwijderd worden, of worden er beperkingen ingesteld. Bijvoorbeeld is je video dan niet meer op mobiele apparaten te bekijken, of worden er advertenties bij je video gezet waar de rechtmatige eigenaar van de muziek geld aan verdiend.

Verstandiger is om muziek te kiezen die je vrij mag gebruiken, dit kan je downloaden op incompetech.com.
Muziek van deze site wordt door de meeste grote YouTube kanalen gebruikt en het is dus erg aan te raden muziek van deze site te downloaden om 'claims' te voorkomen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee. Daarvoor moet je de toestemming hebben van de rechthebbende van dat lied.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee dat gaat niet zomaar
bijna alle liedjes zijn copyright
dus: mag je het niet gebruiken (alleen voor privé dingen dus niet op yt)
maar: je kan op Google zoeken naar : non-copyright muziek daar vind je vast wel wat muziek deze mag je dan wel proberen (zet dan wel de maker ervan in je beschrijving)
veel geluk!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat wel mag is bijvoorbeeld enkel de instrumentale versie gebruiken, zonder de tekst
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Dat is niet waar. Ook de componist bezit rechten.