Hoe kan ik mijn achternaam veranderen op Google?

Ik wil graag mijn achternaam veranderen in mijn gebruikersnaam van Google. Hoe kan ik dit doen? Ik heb al mijn instellingen etc. al nagezocht, maar ik kan het nergens vinden!!! Kan het wel? En hoe dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Als je geen Gmail met je Google-account gebruikt, kun je de gebruikersnaam van je account op elk gewenst moment veranderen. Log in, klik op het pijltje naast je inlognaam, klik op Account, kies voor 'Uw profiel bewerken'. Onder je naam staat dan een button 'Je naam bewerken'.

Gebruik je wél Gmail, dan kan het alleen door dit uit je account te verwijderen en een ander, niet-Gmail-adres, te gaan gebruiken. Je kunt ook een ander Google-account maken met een andere Gmail-gebruikersnaam.

Ga als volgt te werk als je het e-mailadres voor je account wilt wijzigen:
Ga naar de homepage van Google Accounts.
Log in bij je account.
Klik op Wijzigen in het gedeelte E-mailadressen.
Voer je nieuwe e-mailadres en je huidige wachtwoord in.
Klik op E-mailadres opslaan.

Nadat je de wijziging hebt opgeslagen, zou je een verificatiebericht moeten ontvangen op het e-mailadres dat je zojuist hebt opgegeven. Klik op de verificatielink in dit bericht om de wijziging te voltooien. Je zou ook een bericht moeten ontvangen op je oude e-mailadres om te bevestigen dat we de wijzigingen in je account hebben geregistreerd. Als je geen verificatiemail hebt ontvangen, controleer dan je map met spamberichten of vraag een nieuwe e-mail aan.

Opmerkingen: Je kunt het e-mailadres van je account niet wijzigen in een e-mailadres dat al is gekoppeld aan een Google-account. Als je van je alternatieve e-mailadres het nieuwe primaire e-mailadres wilt maken, moet je eerst je alternatieve e-mailadres verwijderen uit het account. De gebruikersnaam die je kiest voor het account, moet een actief en geldig e-mailadres zijn waartoe je toegang hebt.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje! Dus je kunt niet je naam veranderen zonder je e-mailadres te veranderen?
Amadea
10 jaar geleden
Alleen als je Gmail gebruikt niet. Want dat zit gekoppeld aan het Google-account.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke thanks

Andere antwoorden (2)

Ik wil mijn achternaam veranderen in Google? Hoe doe ik dat?
Re: Ik wil mijn achternaam veranderen in Google? Melgior1 1/9/13 3:49 AM
Klik rechtsboven op je foto (of het blauwe poppetje als je geen foto hebt) en open je account instellingen. Daar kun je je naam aanpassen die wordt gebruikt voor alle Google diensten.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha fremar, lees je eerste 2 zinnen nog eens terug... Hoe je het nu schrijft, lijkt het of de vraagsteller z'n achternaam wil veranderen in 'Google'.
fremar
10 jaar geleden
Inderdaad lijkt grappig,moet kunnen
dat kan niet op google om je achternaam te veranderen heb je toestemming nodig van een ambtenaar