kan ik rechtenvrije foto's van google afbeeldinge op mijn website plaatsen of dien ik dan nog rekening te houden met de auteurswet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Hoe weet je al dat het rechtenvrije foto's zijn ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In google afbeeldingen kan je in geavanceerd zoeken de optie selecteren om alleen foto's te bekomen die rechtenvrij zijn en commercieel te gebruiken...
gvrox
10 jaar geleden
Weer wat geleerd, ik wist niet dat dit een van de opties was. Ik zou zeggen, volg het antwoord van bamibal; als je je houdt aan de voorwaarden die op de site staan waar de afbeelding te vinden is, dan zou je geen problemen moeten krijgen.

Antwoorden (1)

Aan rechtenvrije afbeeldingen hangen vaak wel bepaalde voorwaarden, bijvoorbeeld dat je de naam van de maker noemt, of een link naar zijn website plaatst. Als je zo'n afbeelding van Google haalt, kun je meestal niet zien wat die voorwaarden zijn. Het is dus beter of dergelijke afbeeldingen van de originele site te halen.
bamibal