hoe kun je zien dat afbeeldingen beschermd zijn?

Ik wil een afbeelding of wallpaper downloaden maar soms hoor ik dat je er voor moet betalen ,hoe weet ik nou of het gratis is?Waar kan ik dat aan zien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Via Google afbeeldingen kan je instellen welke gebruiksrechten de gevonden afbeelding moet hebben.
Deze instelling kan je doen bij "Geavanceerd zoeken"

· Niet gefilterd op licentie
· Onbeperkt te gebruiken of te delen
· Onbeperkt te gebruiken of te delen, zelf commercieel
· Onbeperkt te gebruiken, delen of aan te passen
· Onbeperkt te gebruiken, delen of aan te passen, zelf commercieel

Zie eventueel video voor hiervan een voorbeeld te zien.

Toegevoegd na 16 minuten:
Heb ook nog even gekeken op YouTube.
Waar een gebruiker zegt dat je ook kan zien bij de details van een afbeelding (rechtersklik op afbeelding, eigenschappen, details), of dat desbetreffende afbeelding een copyright heeft.

Heb ik echter eens uitgetest op een afbeelding van Flickr, die je in principe niet kan downloaden aangezien deze een copyright heeft.
Maar hier staat er niets bij de details van de foto.
Hiervan kan je dus niet uitgaan of de foto al dan niet onder een of andere copyrightlicentie valt.

Meer info: zie afbeelding