Hoe werkt het geldverdien-systeem van YouTube?

Ik ha ooit eens gehoord dat je vanaf 25.000 subscribers geld kan verdienen met je account. Hoe zit dit precies? Zijn er gradaties van geld verdienen (bijv. recht evenredig met het aantal subscribers of views), waarmee verdien je het geld precies(reclame, filmpjes, etc.), hoeveel geld is dat dan, etc.

Ik heb geen toekomstige plannen, ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dit nu allemaal zit :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe kan je je youtube geld zien? Hoeveel je heb verdiend.

Het beste antwoord

Je kan mer YouTube in contact komen vanaf ongeveer 300 subscribers. Je komt dan in het YouTube Partner Program. YouTube mag dan reclames laten zien en jij krijgt dan een bepaald (geheim) bedrag per een aantal views. In het contract van YouTube staat dat je het bedrag dat je verdiend als YouTuber niet openbaar mag maken, maar er zijn schattingen dat mensen zoals RayWilliamJohnson (10mil abbonnees) ongeveer 2 miljoen per 2 jaar maken.

Ook kan je geld verdienen met één populair filmpje zoals 'Charlie bit me' dat meerdere honderden miljoenen views heeft. Zij hebben de hypotheek van hun huis en de studie van hun kinderen door dat ene filmpje kunnen financeren hebben ze laten weten.

Heb je nog vragen laat even een reactie achter :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoe meer reclame er voor en onderaan je filmpje mag staan, hoe meer je in principe kan verdienen. In principe heb je geen enkele subscriber nodig hoor, gewoon viewers.

Addblock blokeerd deze manier van verdienen door Youtube echter.

Enkele ideeën/voorwaarden.
"Je maakt originele video's (niet video's van: Hallo, ik wil even mijn gevoelens kwijt)
Er zijn geen copyrights van andere mensen op uw video's
-> Zeer belangrijk of je kan een nieuw account beginnen
De inhoud is 100% van jou (niet met andere mensen geld delen)
Je upload frequent (één tot een paar keer per week)
Duizenden mensen bekijken je video's (zorg voor tientallen - honderden views per dag)
Je moet minstens 18 jaar zijn
Het is ook handig om veel subscribers - abbonnees te hebben"

Enkele succesverhalen:
http://www.vacature.com/blog/hoe-verdien-je-massas-geld-met-youtube

Zelf beging ik er niet aan, veel te competitief YT :)
Met adf.ly links kan je dan nog meer verdienen,
of blogspot en andere gratis websites waar je reclame kan op laten zetten van Google (AdSense)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt je Google AdSense (http://www.google.com/adsense) koppelen aan je YouTube account. Daarmee krijg je een deel van de advertentieopbrengsten die YouTube verdient met jouw video's. Je wordt betaald per 1000 mensen die de advertentie bekijken en voor iedereen die op de advertentie klikt. Hoeveel je daarvoor precies krijgt verschilt per onderwerp en doelgroep.

Je moet echter wel eigen inhoud uploaden, anders loop je het risico dat Google je YouTube en AdSense account blokkeert.