Hoe groot is een gemmideld filmpje op youtube?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hangt af van de lengte en de kwaliteit.

Antwoorden (2)

Lastige vraag om precies te beantwoorden, ik kan je wel op weg helpen wat het ongeveer zou zijn.

De grootte van een youtube video hangt af van de kwaliteit daarvan
Precies is niet te zeggen maar per minuut is de grootte van een youtube video ongeveer:
Bij: 140p - 1,8mb per minuut
Bij: 360p - 4.5mb per minuut
Bij: 480p - 6.5mb per minuut
Bij: 720p - 15mb per minuut
Bij: 1080p - 25mb per minuut
Maar de precieze grootte is afhankelijk van nog een aantal meer factoren.

Ik gok dat een gemiddeld youtube filmpje tussen de 3 en 4 min zit. Specifieke data hiervan heb ik niet kunnen vinden. Ook over de kwaliteit heb ik geen specifieke data kunnen vinden. Ik denk dat dat voorgaande jaren rond de 360/480p is geweest en tegenwoordig (met komst van hd film optie op telefoons) vaker rond de 720p/1080 zal zitten.

Er van uit gaande dat van alle youtubefilmpjes het gemiddelde youtubefilmpje nog rond de 3 min is en qua kwaliteit nog rond de 480p zit gok ik er op dat de gemiddelde grootte niet ver van 20-25mb af zal zitten. Maar dit is wel een beetje natte vinger werk..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste,

De gemiddelde lengte van een filmpje op youtube is 4 minuten en 12 seconden.

Bron: http://925.nl/archief/2010/03/10/5-feiten-over-youtube-die-u-waarschijnlijk-nog-niet-kent