Hoe kun je eerlijk een verloting doen op Facebook?

Ik ben beheerder van een aantal Facebooksites van verenigingen en stichtingen. Het lijkt me leuk om soms wat te verloten onder de 'likers' maar ik weet niet hoe ik dat op een eerlijke manier kan doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Iets bedenken om weg te geven. Je kan een plaatje plaatsen en de gene die hem liken en delen maken kans (zoals heel veel paginas doen) Of ze moeten een foto naar je toe sturen van (weet niet waar je pagina over gaat) en daar kies je de mooiste/leukste uit.

Iedereen die liked maak je en briefje van met zijn/ haar naam en die stop je in een pot. Laat iemand anders een briefje trekken. Dat is je winnaar. Eerlijker kan niet ;)

Sluit aan bij de Lotto. Is random en voor eenieder zichtbaar. Trekking is elke zaterdag. Er zijn 45 ballen waar er 6 uit getrokken worden. Maak daarmee een formule, afhankelijk van het aantal likers en het aantal prijzen. Toegevoegd na 21 uur: Andere optie is gebruik maken van een random getallen generator zoals aangegeven in de bron. Deze genereert willekeurige getallen op basis van atmosferische ruis. Stel, na afloop van de periode heb je 367 likes. van elk weet je wie het was. Je wilt een 1e, 2e en 3e prijs uitreiken. Vul dan in: Generate 3 random integers Each integer should have a value between 1 and 367 Tenslotte: Get numbers. Nu krijg je 3 getallen die dus de 1e, 2e en 3e prijs winnende like aangeven.

Bronnen:
http://www.random.org/integers/

Ik weet niet hoeveel likes je krijgt, maar je kunt bijvoorbeeld doen dat de 25e liker wint, dat moet je er natuurlijk niet bij zeggen, want dan gaat niemand liken. Wat je ook kunt is, je klikt op '... personen vinden dit leuk', dan krijg je alle personen te zien die dit liken. Dan zeg je bijvoorbeeld tegen jezelf, de eerste van wie de achternaam met een 'A' begint wint.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100