Hoe kun je eerlijk een verloting doen op Facebook?

Ik ben beheerder van een aantal Facebooksites van verenigingen en stichtingen. Het lijkt me leuk om soms wat te verloten onder de 'likers' maar ik weet niet hoe ik dat op een eerlijke manier kan doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (4)

Iets bedenken om weg te geven.
Je kan een plaatje plaatsen en de gene die hem liken en delen maken kans (zoals heel veel paginas doen)

Of ze moeten een foto naar je toe sturen van (weet niet waar je pagina over gaat) en daar kies je de mooiste/leukste uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil de mensen die 'liken' allemaal evenveel kans geven, dus random iemand trekken uit het lijstje met likers. Hoe doe je dat?
Ritsuka
10 jaar geleden
Deel en win acties mogen helemaal niet volgens de facebook richtlijnen: https://www.facebook.com/page_guidelines.php#promotionsguidelines
Ritsuka
10 jaar geleden
If you use Facebook to communicate about or administer a promotion (such as a contest or sweepstakes), you are responsible for the lawful operation of that promotion, including the official rules, offer terms and eligibility requirements (e.g., age and residency restrictions), and compliance with regulations governing the promotion and all prizes offered in connection with the promotion (e.g., registration and obtaining necessary regulatory approvals). Please note that compliance with these guidelines does not constitute the lawfulness of a promotion. Promotions are subject to many regulations and if you are not certain that your promotion complies with applicable law, please consult with an expert.
i. Promotions on Facebook must be administered within Apps on Facebook.com, either on a Canvas Page or a Page App.
ii. Promotions on Facebook must include the following:
a. A complete release of Facebook by each entrant or participant.
b. Acknowledgment that the promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by, or associated with, Facebook.
c. Disclosure that the participant is providing information to [disclose recipient(s) of information] and not to Facebook.
iii. You must not condition registration or entry upon the user taking any action using any Facebook features or functionality other than liking a Page, checking in to a Place, or connecting to your app. For example, you must not condition registration or entry upon the user liking a Wall post, or commenting or uploading a photo on a Wall.
iv. You must not use Facebook features or functionality as a promotion’s registration or entry mechanism. For example, the act of liking a Page or checking in to a Place cannot automatically register or enter a promotion participant.
v. You must not use Facebook features or functionality, such as the Like button, as a voting mechanism for a promotion.
vi. You must not notify winners through Facebook, such as through Facebook messages, chat, or posts on profiles (timelines) or Pages.
vii. Definitions:
a. By “administration” we mean the operation of any element of the promotion, such as collecting entries, conducting a drawing, judging entries, or notifying winners.
b. By “communication” we mean promoting, advertising or referencing a promotion in any way on Facebook, e.g., in ads, on a Page, or in a Wall post.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jeetje Ritsuka, dat wist ik helemaal niet! En toch word ik om de oren geslingerd met verlotingen e.d. en heb ik al geregeld een leuk boek, een poster of een T-shirt gekregen bij een verloting.
Iedereen die liked maak je en briefje van met zijn/ haar naam en die stop je in een pot. Laat iemand anders een briefje trekken. Dat is je winnaar. Eerlijker kan niet ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sluit aan bij de Lotto. Is random en voor eenieder zichtbaar.

Trekking is elke zaterdag. Er zijn 45 ballen waar er 6 uit getrokken worden. Maak daarmee een formule, afhankelijk van het aantal likers en het aantal prijzen.

Toegevoegd na 21 uur:
Andere optie is gebruik maken van een random getallen generator zoals aangegeven in de bron. Deze genereert willekeurige getallen op basis van atmosferische ruis.

Stel, na afloop van de periode heb je 367 likes. van elk weet je wie het was. Je wilt een 1e, 2e en 3e prijs uitreiken.
Vul dan in:

Generate 3 random integers
Each integer should have a value between 1 and 367
Tenslotte: Get numbers.

Nu krijg je 3 getallen die dus de 1e, 2e en 3e prijs winnende like aangeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar hoe kies ik dan de liker die wint? Eerste balnummer van boven op alfabet of zo?
Ik weet niet hoeveel likes je krijgt, maar je kunt bijvoorbeeld doen dat de 25e liker wint, dat moet je er natuurlijk niet bij zeggen, want dan gaat niemand liken.

Wat je ook kunt is, je klikt op '... personen vinden dit leuk', dan krijg je alle personen te zien die dit liken. Dan zeg je bijvoorbeeld tegen jezelf, de eerste van wie de achternaam met een 'A' begint wint.