Hoe kan ik vrienden die ik tegen hun wil (bleken voorgesteld door FB) heb toegevoegd aan een openbare groep waar ik lid van ben, weer verwijderen?

FB deed het voorkomen alsof mijn vrienden zich hadden voorgesteld aan deze (actie)groep. Er verscheen een heel lijstje van 'voorgestelde' FB-vrienden. Ik wilde deze vrienden graag helpen. Betreft een actiegroep waar vele van de door mij toegevoegde 'vrienden' helemaal geen deel van willen uitmaken. Hoe maak ik dit weer goed? Ik heb al een aantal keren mijn excuses moeten aanbieden, terwijl ik zoiets nooit ongevraagd zou doen. Hoe kon FB voordoen dat deze mensen zich hadden voorgesteld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ten eerste, je kunt geen vrienden tegen hun wil toevoegen aan een openbare groep. Je kunt ze wel een uitnodiging versturen. Het is dan aan je vrienden zelf om deze te accepteren of niet. De groeps-uitnodigingen/meldingen zijn al verstuurd en kun je helaas niet meer intrekken.

Hebben die vrienden de uitnodiging geaccepteerd dan kunnen ze zich zelf ook weer uit de groep verwijderen. Onder de komende link staat beschreven hoe dit kan.

http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/facebook-afmelden-groep.384135

Over je vraag, hoe kon Facebook voordoen dat deze mensen zich hadden voorgesteld?
Dat heeft Facebook niet gedaan, maar ik ben bang dat je de melding verkeerd begrepen hebt en/of niet goed opgelet hebt. Als Facebook zegt.. "voorgestelde vrienden" betekend dit niet dat deze vrienden zich hebben voorgesteld aan jou of de groep. Facebook doet enkel een suggestie van vrienden die je wellicht kent of in jouw geval de groep wellicht leuk zouden vinden waarop jij de keuze kan maken ze uit te nodigen door op uitnodigen te klikken.

Facebook zal nooit zonder jouw toestemming mensen uitnodigen, berichten sturen enz. Maar lees wel goed voordat je iets aanklikt. Vooral bij spelletjes en Apps op Facebook wordt nogal vaak om toestemming gevraagd om uitnodigingen te versturen of iets op je tijdlijn te zetten oid. Die Apps en spelletjes maken hier dan ook gretig gebruik van.