Mag iemand zomaar foto en zijn eigen verhaal over kostbaar paard op twitter facebook plaatsen?

Ik vraag mezelf af hoe het mogelijk is dat iemand tijdens onderhandeling een foto naam ect op facebook kan plaatsen, en het commentaar lijkt alsof diegene de eigenaar van het paard is. Mag dit zomaar? Die gene heeft tyd geleden als amateur het paard getraind. Maar behaalde geen resultaat. Daarna is het paard succes vol geworden. Nu ik aan onderhandelen ben doet die gene als of zij mede eigenares is. Echter is dit geen goede reclame voor de nieuwe toekomstige eigenaar. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Daar kun je niks tegen doen, dat is het nadeel van die "sociale" media.
Iedereen mag er op zetten wat ie wil.
Zolang het geen aperte leugens zijn, of smaad, of laster, of aanstootgevend,
zal er niets aan te doen zijn.

Wat jij kan doen:
"Diegene" er op aanspreken.
Reageren op de facebookberichten met jouw verhaal.
Retweeten.
"Vrienden" informeren over jouw waarheid.

Nu jij aan het onderhandelen bent, zul je dat verhaal ook gewoon aan de eventuele nieuwe eigenaar kunnen vertellen.
Iemand koopt toch geen paard door verhalen op Facebook?