Hoe kom je de oprichter van een pagina op Facebook achter de weet?

Ik heb een pagina gevonden op Facebook,maar ik wil graag weten wie de oprichter ervan is (liefst zonder de pagina te contacteren). Hoe kan ik dit te weten komen?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

je kan het niet met zekerheid zeggen maar:
Zoek fan 1
Een Facebook fanpagina heeft altijd een oprichter, iemand die de pagina aanmaakt en vervolgens zijn vrienden uitnodigt om fan te worden. Als hij zijn vrienden niet uitnodigt, is het heel moeilijk om een succesvolle pagina uit te bouwen, met fans en interactie. Pagina’s groeien zelden organisch als ze geen enkele fan hebben om mee te beginnen. Je kan er dus bijna zeker van zijn dat de eerste fan een vriend is van de oprichter, meestal zelfs de oprichter zelf.

voor meer uitleg en hoe het precies moet kijk:
http://www.talkingheads.be/nl/blog/detail/hoe-zie-je-wie-een-facebook-fanpagina-heeft-gemaakt-en-wat-ben-je-met-die-kennis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij een (bedrijf/organisatie) pagina kun je wel de likes zien, maar niet de "vrienden."

Wel zou je de naam die er gebruikt wordt voor de pagina kunnen googlen. Als ze een ook een website hebben kun je de domein naam opzoeken bij sidn.nl (voor .nl sites) of bij whois.domaintools.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb net de link van talikingheads bekeken. Het artikel is van 2010. Alle facebook pagina zijn veranderd. Ze geven het ook onder in het artikel zelf aan
---------------------------------
Update [02/06/2010] Het is ondertussen niet meer mogelijk om de identiteit van de oprichter van een Facebook fanpage te achterhalen zoals hierboven beschreven. Als je op een Facebook fanpage komt, zul je zien welke van jouw vrienden diezelfde pagina ook leuk vinden, en het aantal fans kunnen zien, maar in die laatste groep kan je niet meer snuisteren. Wil je de identiteit van de oprichter achterhalen, kun je contact opnemen via de pagina zelf of als het om misbruik van je merk gaat, dat melden aan Facebook zelf.
-------------------------------