Iemand heeft mijn email gebruikt voor een Facebook account. Hoe kan ik dit ongedaan maken?

Sinds vandaag zag ik berichten van een persoon die op mij email account een Facebook account heeft aangemaakt. Ik ken deze persoon absoluut niet en is geen grap bijv. van mijn vrienden. Hoe kan ik ongedaan maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet zowiezo op facebook naar zijn profiel gaan en via het menu aanklagen zo heeft hij/zij een tijd geen toegang to facebook (tot hij alles heeft ingevuld) dat duurt soms best lang daarna moet je echt het wachtwoord veranderen van je email account en zo snel mogelijk en kies dan een sterk wachtwoord dat echt niemand kan raden. Gebruik dan alle knoppen van je toetsenbord. Dan krijg je bijvoorbeeld dit: p€€&76).?€oesj--/24e ik weet dat dat moeilijk te onthouden is maar na een tijdje kan je het wel kies zowiezo een ander wachtwoord als dit maar op deze manier zodat geen ander het raad of onthoud. Is het al te laat? Dan moet je contact opnemen met je e mailprovider. En vragen om het wachtwoord van je email account te veranderen. Of te verwijderen en als je hem verwijderd dan snel een nieuwe maken. Voor je email weer bezet. Je moet wel even weten of hij nou vast zit. Want hij/zij heeft de email misschien al bevestigt. Daarvoor moet je dan contact nemen met facebook. Je kan ook op de site lezen hoe je iemand aanklaagt zonder een facebook account. Maar je kan ook voor tijdelijk een account maken en aanklagen. Hoop dat je er wat aan heb. doei

Antwoorden (3)

Als iemand anders toegang heeft tot jouw e-mail account en je wil dit account wel behouden dan moet je zo snel mogelijk het wachtwoord van dat account veranderen.
Heeft die ander jouw wachtwoord al veranderd dan is je account gestolen.

Het enige dat je dan kunt doen is contact opnemen met de e-mail aanbieder en vragen om het account op te heffen en het e-mail adres te verwijderen.

Daarnaast moet je contact opnemen met Facebook en hen vragen het onterechte account te verwijderen. Daarvoor zul je dan wel de berichtgeving van de e-mail aanbieder moeten overleggen om te bewijzen dat het Facebook account zonder jouw medeweten aangemaakt is.

Succes...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet 100% zeker als mijn email account overgenomen is door die persoon. Maar nu zal ik mijn wachtwoord wel eens goed veranderen. Misschien een niet al te slimme vraag, hoe kan ik facebook bereiken? Daarbij bedoel wat de email is van facebook.
Je moet zowiezo op facebook naar zijn profiel gaan en via het menu aanklagen zo heeft hij/zij een tijd geen toegang to facebook (tot hij alles heeft ingevuld) dat duurt soms best lang daarna moet je echt het wachtwoord veranderen van je email account en zo snel mogelijk en kies dan een sterk wachtwoord dat echt niemand kan raden. Gebruik dan alle knoppen van je toetsenbord. Dan krijg je bijvoorbeeld dit: p€€&76).?€oesj—/24e ik weet dat dat moeilijk te onthouden is maar na een tijdje kan je het wel kies zowiezo een ander wachtwoord als dit maar op deze manier zodat geen ander het raad of onthoud. Is het al te laat? Dan moet je contact opnemen met je e mailprovider. En vragen om het wachtwoord van je email account te veranderen. Of te verwijderen en als je hem verwijderd dan snel een nieuwe maken. Voor je email weer bezet. Je moet wel even weten of hij nou vast zit. Want hij/zij heeft de email misschien al bevestigt. Daarvoor moet je dan contact nemen met facebook. Je kan ook op de site lezen hoe je iemand aanklaagt zonder een facebook account. Maar je kan ook voor tijdelijk een account maken en aanklagen.

Hoop dat je er wat aan heb.

doei

(Kan je dit bericht niet lezen? Kijk dan bij de reacties)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vandaag geen grap? het is één april, dus ik zou even nadenken. trouwens, je moet de email adres verifieren, heb je dat gedaan? als je dat niet doet word het account binnen zoveel uur ongeldig. bovendien kan je het melden aan facebook zelf en dan het laten verwijderen...