Ik krijg laatste week de hele tijd van die advertentie/ spam mail. Hoe kan ik het laten stopen?

En hoe komt het dat ik het ineens krijg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Misschien staat er onderaan de mail een link of tekst waarbij staat dat je deze advertenties kunt stoppen of zo iets?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Nooit doen, dan weten ze dat je mailadres bestaat en krijg je meer
email naar ongewenst verplaatsen en dan email blokkeren

Toegevoegd na 42 minuten:
voor alles wat met de computer te maken heeft,
is forum site gemaakt, ga naar http://www.helpmij.nl of

kan via email naar ongewenst verplaatsen en dan email blokkeren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er kunnen twee oorzaken zijn waarom je dat soort berichten krijgt: je toestel is mogelijk besmet met adware of je hebt een app geïnstalleerd die zogenaamde pushberichten (dit zijn advertenties die zich ongevraagd op de voorgrond dringen) verspreidt.

Om te beginnen kun je het toestel even scannen met een goede (gratis) virusscanner, bijvoorbeeld Avast. Ook kun je AirPush Detector of Addons Detector installeren om na te gaan of ze van een app afkomstig zijn. Die kun je dan eventueel verwijderen. Als je een geroot toestel hebt, kun je zulke berichten met een app volledig blokkeren (zie bron). Het is dan niet nodig om de app die de reclame veroorzaakt van je toestel af te halen.