Als ik opnames maak bij een concert, mag ik deze gebruiken om inkomsten te genereren?

Ik geef altijd credits aan de band en geef aan dat de rechten naar desbetreffende band gaan. Mag ik deze video's dan gebruiken voor partnership (inkomsten genereren)?

Bij een van mijn video's staat er: erkende inhoud van derden. Hoe zit het met deze? Mag ik deze gebruiken? En wat gebeurd er als deze bands melden dat ik inbreuk maak op copyright?

Alvast bedankt,

Groet, Puchacz

Toegevoegd na 10 minuten:
PS: Is het mogelijk om video's te selecteren die je wilt kiezen voor partnership? Of gebruikt youtube automatisch alle video's?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, zoals je zelf al zegt liggen de rechten bij de bands zelf. Je mag deze video's dus eigenlijk niet eens online zetten, laat staan inkomsten hiermee genereren. De melding dat de credits naar de band gaan en dat het copyright bij hun ligt voegt niets toe, ook al denken veel mensen dat dit hen beschermt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plaatsen mag volgens mij wel, maar alleen geen commerciele doeleinden?
gvrox
11 jaar geleden
Het publiceren van materiaal waar auteursrecht (van een ander) op rust is wettelijk niet toegestaan, maar het kan zijn dat de bands zelf er geen probleem mee hebben en geen actie ondernemen.