Waarom verschijnen er op Facebook opeens allemaal filmpjes van sexy dames en wat doe je er aan?

Mijn (brave) vriendenkring heeft opeens massaal filmpjes met sexy dames 'geliked'. Ik vermoed dat het virale filmpjes zijn, en dat je ze maar aan hoeft te klikken om ze zelf ook te 'liken'. Is er iets aan te doen, behalve niet klikken? Kan ik mijn vriendenkring een tip geven om van deze dames af te komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Het is een soort facebook scam, wanneer je de berichten aanklikt wordt je doorgestuurd naar een malafide site en like je automatisch. Het beste is deze berichten niet aan te klikken. Je herkent ze aan teksten als "omg look at this girl, she did this every day in high school" Met een afbeelding van een pikante dame. Of "exclusive video of Osama DEAD wow". De makers van deze scam verdienen geld door de facebook pagina's met heel veel likes weer te verkopen. Beste oplossing is NIET klikken. Vaak herken je de berichten wel, altijd berichten die inspelen op de nieuwsgierigheid van de mens. Toch de verleiding niet kunnen weerstaan? Markeer het bericht als spam en verwijder hem van je tijdlijn. Ook bij je vrienden kun je berichten markeren als spam zodat jij hem in ieder geval niet meer ziet. Ze moeten hem wel zelf verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is een soort van Facebook virus. Je kunt het beste een comment onder de link plaatsen met een waarschuwing hier niet op te klikken (zo weet je vriend en zijn/haar vrienden er gelijk van)
En daarna het bericht markeren als spam.
Veel meer kun je niet doen, behalve hopen dat mensen slim genoeg zijn om er niet meer op te klikken zodat het nog verder verspreid.
11 jaar geleden
Het klopt ongeveer wat de antwoordgevers boven mij zeggen, vooral Dimono zit erg in de buurt. Het zit alleen íets anders;

Je komt op een neppe YouTube pagina waar om een soort captcha wordt gevraagd. Echter, dit is geen captcha, maar een verborgen Facebook Comment vakje. Als je de 'code' invult plaatst hij die code als reactie op die link, waardoor zijn/haar vrienden dit filmpje in hun nieuwsfeed zien.

Ik heb een screenshot met wat aanduidingen hieronder gezet.

Toegevoegd na 1 uur:
Je zit heel vaag onder de Submit knop ook nog het knopje 'comment', en in het tekstvak zie je vaag 'Add a comment...' wat er ook op duidt dat dit een comment vak is.

Hiervoor wordt de 'comment box' van Facebook Developers gebruikt.