Hoe kan je iets opzoeken in google chrome?

Ik heb deze browser net geïnstalleerd omdat ik hier dan mijn vragen kan stellen, maar het lukt niet om met de zoekmachine te werken. Als ik het trefwoord intik dan lukt het niet om verder te klikken. Het zoeken start niet, mijn scherm blijft dus leeg. Hoe kan ik maken dat ik hiermee toch kan opzoeken? Voor het ogenblik kan ik wel nog iets opzoeken met mozilla firefox.

Toegevoegd na 10 minuten:
Op enter drukken lukt dus ook niet, er gebeurt dan gewoon niets.

Toegevoegd na 2 dagen:
We hebben hier intussen zelf de goede oplossing gevonden: gewoon de zoekterm intikken in het bovenste vak, dat om het internetadres in te tikken dus en zo werkt het. Het tekstvakje van google zelf heb ik dus niet nodig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klik rechtsbovenin op de drie streepjes,dan op instellingen.
Klik bij opstarten Een specifieke pagina of reeks.. aan. Klik pagina's instellen en type http://www.google.nl/ in klik dan op ok. Sluit af en start google chrome opnieuw, type in het zoekvak, klik dan google zoeken.

Het beste antwoord

Het helpt weleens om de meest recente updates van Windows binnen te halen.

Het probleem wat jij hebt is een bug in ''google chrome'' wat wel eens voorkomt bij sommige mensen. Het is naar mij weten nog niet publieke bekend gemaakt, maar het installeren van updates zou dit probleem dus kunnen verhelpen.

Ook helpt het om google chrome een update te geven.
Via de menu knop (deze bevindt zich onder de sluit knop en naast de url bar) kan je op de knop 'Over Google Chrome ' klikken. Dit zal uiteindelijk jouw google chrome updaten to de meest recente.

Voor de windows update doe je het volgende:

Windows 7
1) klik op start
2) vul in de zoekveld het volgende in: control wuaucpl.cpl
3) klik in het opkomende venster aan de linkerkant op de knop 'Naar updates zoeken'

Windows Xp
1) klik op start
2) klik op de knop 'uitvoeren'
3) vul in de zoekveld het volgende in: control wuaucpl.cpl
4) klik in het opkomende venster aan de linkerkant op de knop 'Naar updates zoeken'

Toegevoegd na 7 minuten:
Als het probleem hiermee niet verholpen is kan je altijd een herinstallatie van google chrome doen.

Verwijder de oude versie van google chrome alvorens je het opnieuw installeert.

https://www.google.com/intl/en/chrome/browser/

Toegevoegd na 1 uur:
Deze oplossing heeft alleen betrekking op de zoekmogelijkheid van google chrome.

Ik kon niet goed opmaken aan de vraag of je de zoekmogelijkheid van goeievraag.nl of van google chrome / google.nl zelf bedoelde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoelde inderdaad google chrome zelf. Intussen ben ik uw raad aan het opvolgen en google chrome is geupdatet. Enkel de windows update lukt me niet onmiddellijk. Als ik het goed begrijp moet er bij de knop over google chrome een optie zitten om op start te klikken? Die heb ik nog niet terug gevonden. En het probleem is nog niet opgelost. Is het herinstalleren wel noodzakelijk? Heb er deze browser er nog maar pas deze namiddag op gezet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt dan inderdaad de meest recente versie, herinstallatie van google chrome is dan niet noodzakelijk maar ik zou het wel overwegen. Het probleem is nog erg vaag en alleen klein aantal gebruikers hebben het. Het is daarom ook belangrijk dat je alle updates van de windows update geinstalleerd hebt, om conflicten met windows bugs uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je naar de instellingen van 'google chrome" gaat, kan je dan 'Instant inschakelen voor sneller zoeken' inschakelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook kan het helpen om de ''proxy automatisch detecteren'' uit te schakelen.
1) Ga hiervoor naar de instellingen van google schrome.
2) linksboven heb je dan een klein zoekveld om te zoeken in de instellingen.
3) typ vervolgens de tekst: proxy
4) Je ziet dan een knop verschijnen met 'proxy instellingen wijzigen', klik hier op.
5) Een venster verschijnt. Controleer of de optie "Instellingen automatisch detecteren" uitgevinkt staat/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor al deze goede raad. Jammer genoeg hielp dit niet, maar ik vind dit toch een leerzame uitleg. Het is dus gewoon zo dat het zoekvak van google niet werkt, maar dat je kan opzoeken via de adresbalk.

Andere antwoorden (2)

Op enter drukken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke zoekmachine? De zoekmachine op deze site? Die werkt anders nu. Je tikt wat in en dan moet je in het dropdownmenu even goed kijken. Daar staat dan tussen verder zoeken naar [zoekfunctie]

Toegevoegd na 5 minuten:
Heb de bug gemeld, neem aan dat dit opgelost gaat worden.