hoelang moet je wachten op een antwoord van een mail?

Ik ben volop aan het solliciteren. Ik stuur dus meestal via mail. En vraag dan ook altijd of ze iets willen terug sturen zodat ik zeker weet dat het goed is aangekomen.. Maar vorige donderdag stuurde ik dus mijn sollicitatie en ik heb nog steeds geen antwoord.. ik wil die terug mailen om te vragen of mijn sollicitatie is aangekomen.. Klink ik opdringerig ? wat is de gemiddelde tijd dat je een antwoord kan verwachten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.7K

Antwoorden (5)

Als een mail niet aangekomen is, krijg je daar een mail van, bijvoorbeeld als het mail adres niet bestaat. Meestal, denk aan klantenservice, is het 2 tot 4 werkdagen. Toevalig heb ik ook net gesolliciteerd en veel bedrijven antwoorden niet! Ik zou na 1 week bellen! Ga erachteraan en blijf ze achteraan zitten. Anders houden ze je aan het lijntje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een open sollicitatie hebt gestuurd, kan het goed zijn dat er nooit antwoord komt.
Mocht je echter hebben gereageerd op een advertentie, dan is het geheel afhankelijk van de firma of je snel of langzaam antwoord krijgt.
Als ze eerst een week willen wachten wie er allemaal reageert en dan een keuze voor oproep gaan selecteren, kan het antwoord wel even duren.
Het staat je overigens vrij om na verloop van tijd te informeren of ze je mail ontvangen hebben. Wie niet waagt die niet wint.
11 jaar geleden
Een werkgever is niet op zoek naar een penvriend(in), maar naar een medewerk(st)er, die sterk in zijn/haar schoenen staat, iemand die zelfverzekerd is. Dus ik zou je niet adviseren om te gaan mailen, maar een telefoontje eraan te wagen, je kunt vragen of je sollicitatie is aangekomen en wanneer er een beslissing wordt genomen, dat je erg geïnteresseerd bent en daarom graag wil weten, hoe dat zit. Als het mee zit, weten ze welke sollicitatie van jou is en kom je goed over, via de telefoon, wat hun interesse in jou, ook aan kan wakkeren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Normaal gesproken reageren ze voor de sluiting van de vacature.

Toegevoegd na 25 minuten:
Je kunt in het vervolg om een automatische leesbevestiging vragen, doe je door boven je nieuw te sturen mail, naar extra te gaan en het daar aan te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gemiddelde tijd dat je een antwoord ZOU moeten krijgen
is 2 tot 4 dagen
Maar een hoop bedrijven zij daar erg laks mee,
tot het aan het onbeschofte toe, die laten nooit wat van hun horen
En ik denk dat we daar maar aan moeten wennen
hoe ergerlijk het ook .
Maar laat je door zulke mensen (bedrijven) niet ontmoedigen
en handel je eigen e-mails correct af.
Verder succes met het solliciteren.

Toegevoegd na 23 minuten:
hoe ergerlijk het ook.
moet zijn :
hoe ergerlijk het ook is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd ze mailen alleen maar als het voor hun goed uitkomt.. wat maken zij zich zorgen over sollicitanten .. frustrerend maar achja .. niet veel aan te doen
Op antwoord moet je soms langer wachten, echter een ontvangstbevestiging moet toch wel binnen een paar dagen komen. Vaak bij sollicitaties is er een zogenoemde reactietermijn. Na die termijn sluiten ze de vacature. Ik heb pas gesolliciteerd en de procedure loopt tot 10 januari. Zoveel geduld moet je soms hebben. Ik heb echter wel een "ontvangstbevestiging" gekregen. Dat is ook wel zo netjes.

Bel dus meteen even op, want voor hetzelfde geldt is de brief niet goed aangekomen. Vraag alleen maar of ze de ontvangst willen bevestigingen. Dat heeft niets opdringerigs. Vervolgens natuurlijk ook vragen tot wanneer de sollicitatieprocedure loopt, zodat je weet wanneer je reactie kunt verwachten.

In sommige gevallen kun je een bevestiging krijgen, waarin zelfs staat vermeldt, dat indien je geen bericht krijgt, je ervan uit kunt gaan dat je niet geselecteerd bent. Zo slim zijn ze inmiddels al aan het worden, want een emailtje voor de wanhopige werkeloze die met spanning wacht kan er ook nog maar amper af.

Dus pak die telefoon en vraag om een bevestiging. En....natuurlijk heel veel succes!