Worden facebookaccounts automatisch verwijderd als ze niet meer gebruikt worden, door bijv. overlijden?

Of bljiven ze dan gewoon bestaan? Kan je ze zelf laten verwijderen van diegene, ook al heb je het emailadres en ww niet (meer)? Hoe gaat dat in zijn werking?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb zelf niemand verloren met een FB account overigens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik helaas wel. Ik hoop dan ook dat je wat hebt aan mijn antwoord ;-)

Het beste antwoord

Er wordt geen enkel account automatisch opgeheven. Als iemand overlijdt, kunnen de nabestaanden kiezen of ze het account op 'herdenken' willen zetten, of willen laten verwijderen. Hiervoor zijn formulieren beschikbaar.
In onderstaand blog vind je hoe je dat kunt doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, het account word niet vanzelf verwijderd.
Ik heb iemand in mijn vriendenlijst staan die nu bijna een jaar dood is, en het account bestaat nog.

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens mij kunnen nabestaanden het verzoek indienen om het te verwijderen, maar ik weet niet precies hoe het werkt.
Ritsuka
11 jaar geleden
Nee er blijft altijd een rest acount bestaan. Je moet hiervoor een brief sturen naar facebook zelf. Hier halen ze dan alles weg.
Bron duitse tv.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevallig is er pas een reportage geweest op tv over je "digitale leven" op internet, na je dood. Het was op 1 van de publieke zenders, ik zal proberen het nog voor je terug te vinden!

Er wordt niks automatisch verwijderd! Je accounts blijven gewoon bestaan. Het is zaak voor de nabestaanden om dit eventueel te regelen, indien de overleden persoon bij leven zelf niks geregeld heeft.

Als je zorgt dat een vertrouwenspersoon bijvoorbeeld je wachtwoorden weet, dan kan die persoon bij jou overlijden je accounts opheffen.

Maar de realiteit is vaak helaas anders, en achtergebleven familieleden of kennissen weten hier niks van, en zo blijf je op internet gewoon bestaan.

Er is momenteel ook een discussie over gaande, bij de overheid én de social media, om de regels en wetten aan te passen, omdat het simpelweg te omslagtig is op de manier hoe het nu gaat.

Hier vind je er nog wat info over. Hopelijk heb je er wat aan!

http://www.egoweblog.nl/2012/05/10/digitaal-leven-na-de-dood/

http://www.rendement.nl/mijn-rendement/nieuws/id2924-voorkom-een-digitaal-leven-na-de-dood.html

http://blog.han.nl/minorpr/wil-jij-digitaal-leven-na-de-dood/

http://jevindtditleuk.wordpress.com/2012/03/19/is-er-digitaal-leven-na-de-dood/