Hoe kan je jezelf onvindbaar maken op facebook?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat voor zin heeft een account dan nog?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rondneuzen op fb
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geen account aanmaken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat voor zin een account dan nog heeft? Waarom moet je vindbaar zijn voor jan en alleman? Op Hyves heb ik mezelf ook altijd onvindbaar gemaakt. Mensen die mijn hyves mogen hebben, krijgen het van mij. Hoe je dat op Facebook doet weet ik niet. In ieder geval zou je een nickname kunnen nemen.

Antwoorden (7)

Valse naam invullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een valse naam opgeven, geen foto plaatsen en via het driehoekje rechts bovenaan naast de startpagina ALLE instellingen zo zetten dat niemand jou kan vinden en niemand op je pagina kan kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Dat lukt nooit helemaal. Zodra iemand jouw Facebook-naam kent, kan hij jouw pagina bekijken - zelfs als je alle privacy-instellingen op de meest beperkende stand hebt gezet, en je 'public search' hebt uitgezet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij geen herkenbare foto plaatst en alle instellingen zo zit dat niemand kan kijken (dus zelfs geen vrienden die je dan ook niet hebt) zie je toch helemaal niets? En als je onvindbaar wil zijn vertel je toch niemand je facebook naam?
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik heb een test-account gemaakt. Alle instellingen zo beperkt mogelijk gezet. 'Public search' uitgezet. Nul vrienden. Als mensen mijn test-naam intypen ZONDER zelf op Facebook te zijn ingelogd, krijgen ze te zien dat de betreffende pagina niet beschikbaar is. Als mensen mijn test-naam intypen terwijl ze WEL op Facebook zijn ingelogd, krijgen ze gewoon mijn profielpagina te zien. Weliswaar zonder alle afgeschermde informatie, maar wel met test-naam, profielfoto, tijdlijn en nog wat informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om onvindbaar zijn en ik ging er vanuit dat iemand wel overal wil kiunnen kijken (je zegt het zelf al, je kunt veel minder op facebook als je niet ingelogd bent) maar niet dat anderen bij jou kunnen kijken. Dat lijkt me prima te doen bij mijn oplossing. Verder zei ik al dat je je eigen naam niet moet nemen, je kunt een foto plaatsen van een bloemetje of wat dan ook en verder denk ik dat je weldegelijk je tijdlijn onzichtbaar kunt maken met de optie 'aangepast'. Verder snap ik nog niet dat je iets op je tijdlijn zou zetten, een herkenbare foto zou plaatsen etc als je niet gevonden wilt worden.
Je kunt heel je faceboek verwijderen. Dan vinden ze je zeker niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe doe je dat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ renw volgens deze site kan het zo: http://www.pepermunt.net/chatten/facebook-profiel-verwijderen.html
Je kunt je account deactiveren:
1. Klik op het driehoekje rechtsboven en kies "Accountinstellingen".
2. Klik daarna links op "Beveiliging".
3. Onder de lijst met instellingen staat de optie "Je account deactiveren"

Je kunt je account ook permanent en definitief verwijderen.
Daarvoor ga je naar de volgende pagina: https://ssl.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account en volg je de stappen. Na 14 dagen niet inloggen is je account eens en voor altijd weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, gewoon een valse naam, en zet je instellingen zo in dat ze je nooit zullen vinden. Neem anders ook een vals e-mailadres, dan ben je zeker...
En mocht je bedoelen je voor een paar mensen onvindbaar maken, kun je gewoon ze blokkeren, dat kan via 'privacyinstellingen'.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je jezelf onvindt baar wil maken op FB:

de meest logische:
GEEN ACCOUNT MAKEN..

maar dat wil je wel dus zal je alles vals moeten maken.

1) een profiel maken onder een andere naam
2) vreemde mensen toevoegen als vriend
3) geen vrienden of familie toelaten, want anderen kunnen je dan alsnog vinden
4) geen privé dingen meedelen op je account
5) geen herkenbare emailadres gebruiken om mee in te loggen
6) geen herkenbare profielfoto gebruiken
7) geen privéfoto's uploaden (wel andere soorten plaatjes)
8) geen info over jezelf invullen
9) valse info over jezelf invullen
10) en je account zodanig instellen dat alleen je "vrienden" het kunnen lezen wat jij er post.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een rare en nare reacties op een gewone vraag. Op Hyves kun je jezelf ook onvindbaar maken. Ik heb dit zelf altijd gedaan, omdat ik niet gevonden wil worden door bijv. expartners.

Mijn vrienden en familie krijgen mijn hyvesadres van mij. Niemand anders heeft er wat te zoeken.

Niet iedereen wil alles openbaar maken en bereikbaar voor jan en alleman. En op Hyves kan dat, dat weet ik. Op Facebook weet ik het helaas niet. Ik vermoed dat Facebook deze optie niet heeft en het alleen werkt door jezelf een nickname aan meten of bijv je achternaam niet voluit te schrijven maar enkel 1 of 2 letters
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De reacties zijn vooral raar omdat niet duidelijk is waarom iemand dit wil? Wil men het zoals jij het hebt gedaan of wil men alleen maar bij anderen kunnen kijken en niet dat iemand anders bij jou kijkt of nog anders. Lastig antwoord geven op zo'n korte vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja zoiets bedoel ik dus maar helaas kan dat blijkbaar niet op fb
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee denk het ook niet, anders had ik die instelling ook wel genomen, maar je kan wel je hele profiel afschermen voor iedereen behalve je vriendjes. Je profielfoto anoniem maken. Dan zien ze ook niets van je, als ze je al vinden. Geen idee hoe algemeen je naam is, maar dan weten ze nooit zeker dat jij het bent. En anders dus iets rommelen aan je echte naam, zodat die eigenlijk niet meer te vinden is voor mensen die niet weten dat je er op die manier instaat.