zijn zogenaamde decoders voor kabeltelevisie digitaal inwisselbaar?

Ik ben overgegaan naar een andere aanbieder die televisie en computer en telefoon in een pakket heeft. Hierbij hoorde een zg kastje voor onder de tv met een afstandsbediening. De afstandsbediening doet het maar dan moet ik op centimeters afstand zappen. Het beeld is slechter.
Ik heb nog het kastje van vroeger, een ander merk, kan ik dat andere kastje aansluiten zodat het beeld weer goed is en de afstandsbediening weer een afstandsbediening wordt? Hoe kun je dit doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zal maar 1 kabelaanbieder zijn op jouw adres, dus 1 van de 2 kastjes zal wel van een ADSL provider zijn. Deze decoders zijn dus niet uitwisselbaar (ander systeem waarop ze signaal ontvangen).

Toegevoegd na 31 minuten:
Het is dus zoals ik al vermoedde, de nieuwe decoder is van Tele2 en krijgt dus signaal via ADSL; de oude is een kabeldecoder die via de kabelaansluiting (coax) signaal krijgt. Bovendien zal de smartcard uit de kabeldecoder gedeactiveerd worden, dus zelfs al zou de decoder nog signaal ontvangen dan houdt dit uiteindelijk ook op.

Voor de oplossing van de omschreven problemen zul je dus contact op moeten nemen met Tele2.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dit is mogelijk. De kastjes zijn niet speciaal ontworpen voor maar 1 soort provider. Als het goed is heeft u een smartcard gekregen die zich nu in de nieuwe decoder bevind. Haal deze eruit en stop m in uw oude decoder die u eerst dient aan te sluiten nadat u de oude heeft losgekoppeld.

Als het goed is moet het nu werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar helaas. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
UPC kastjes zijn speciaal voor UPC. Kastjes die je bij Ziggo kan gebruiken kan je niet bij UPC gebruiken.