hoe komt het dat ik soms de vrienden van mijn ene facebookaccount zie verschijnen op mijn andere facebookaccount?

Ik heb twee facebookaccounts : één voor kennissen en één voor dichte vrienden en familie
Nu wilde ik deze ochtend een verjaardagswens sturen door een video te delen van youtube. Maar als ik "plaatsen op de tijdslijn van een vriend" aanduidde, kreeg ik altijd de "vrienden" van mn andere account te zien. Ik heb wel vijf keer terug ingelogd en terug uitgelogd bij beide accounts. En uiteindelijk is het gelukt.
Hoe kan dat nu, dat die twee accounts "gemengd" worden? Ik heb alle "vrienden" van mn kennissenaccount geblokkeerd voor mijn vriendenaccount om mijn privacy te beschermen tov bv. mijn werkgever.

11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je inloggegevens worden o.a. in cookies onthouden en dit raakt soms door elkaar als je met verschillende accounts inlogt.

Ik ga er vanuit dat beide accounts onder verschillende adressen zijn geregistreerd.

Facebook staat eigenlijk het gebruik van dubbele accounts niet toe. Ze willen naar één Facebook per persoonlijke gebruiker en nepnamen willen ze liever niet. Wat onhandig is voor je privacy, maar dat staat bij Facebook niet op nummer 1.

Je kunt ook één facebook hebben met verschillende groepen, waarbij je als je iets post dit aan een groep kunt koppelen.

Als alternatief zou je ook met twee verschillende browsers kunnen werken, waarbij je in bijvoorbeeld internet explorer met het ene en in firefox met het andere account inlogt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Zo doe ik het ook, ik heb 1 FB voor vrienden, en 1 FB voor games spelen, in andere browser.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus het is vrij algemeen dat de accounts anders door elkaar raken toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar voor kan je groepen met vrienden aanmaken. Dan kan je makkelijk bepaalde dingen alleen naar bepaalde mensen sturen
liveisgreat
11 jaar geleden
zeer helder antwoord, de truc met de twee browsers is super!