Weet Iemand wat dit mailtje van Facebook inhoud?

Ik kreeg dit mailtje: jens.smouter.3@facebook.com was recently removed from your Facebook account. If you didn't do this, someone else may have accessed your account. We can help secure your account here:

En hoe Komen ze bij jens.smouter.3@facebook.com? Dit is niet mijn gebruikersnaam/email/wachtwoord?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Niet op link uit de mail klikken

Antwoorden (3)

Dit ziet eruit als een phishingmail, waarmee ze je wachtwoord en gebruikersnaam willen achterhalen. Gewoon niks mee doen en verwijderen, in dat geval.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt zien of het inderdaad een phishingmail is aan de afzender. Als dit niks *@facebook.com is, dan is het zeer waarschijnlijk nep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Afzender zegt niks, kunnen ze ook anders laten lijken.
Ze maken je bang door te zeggen dat er waarschijnlijk iemand anders heeft ingelogd op je facebook en een van je vrienden heeft verwijderd.
En dat kun je volgens hun veilig stellen door contact op te nemen en dan gaan ze proberen om je ww te ontfutselen.
Dat is wat ik hieruit opmaak omdat dit heel veel lijkt op de fishing :) mails die ik in mijn hotmail voorbij zie komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het niet jouw gegevens zijn of van iemand die jij kent (vriend op facebook) dan moet je zulk soort emails weg gooien en verder NIET!!!!! lezen. Doe je dit wel (aanklikken van links e.d. heb je binnen de kortste keren een geïnfecteerde computer. Als je een email krijgt over iets wat jij niet kent of niet gedaan hebt moet je het weg gooien. Brengt alleen maar rotzooi met zich mee.
Bronnen: