Wat zijn redenen om iemand te ontvrienden?

Zijn er onderzoeken gedaan naar het beëindigen van relaties op social networks?

Toegevoegd na 5 minuten:
-> Ik vraag dus naar resultaten van onderzoeken!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Op Facebook? Ik heb wel eens iemand verwijderd omdat ze mijn hele newsfeed vilspamde. Elke scheet werd als status geplaatst..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is ook heel erg naar.

Het beste antwoord

Er zijn inmiddels verschillende onderzoeken gedaan naar de oorzaken van het beëindigen van relaties op Facebook. De meesten zijn gebaseerd op vragen en niet zozeer op metingen. Van de zes belangrijkste redenen om iemand te ontvrienden zijn er vier inderdaad gerelateerd aan de online acties van de persoon: te veel, te oninteressante of zelfs te onbehoorlijke posts, onbehoorlijke reacties (de like's van wulpse dames) of het feit dat ze via hun Facebookpagina iets probeerden te verkopen. Slechts twee van de zes redenen waren toe te schrijven aan offline gedrag: ik ken iemand eigenlijk niet zo goed of de aard van de vriendschap was veranderd.

Zie: http://www.trouw.nl/tr/nl/11016/Trouwens/article/detail/3281041/2012/07/03/De-beste-redenen-om-iemand-te-ontvrienden.dhtml

Toegevoegd na 47 seconden:
De onderzoekers van de unversiteit van Cambridge besloten om deze beweringen eens te toetsen aan een meting. Ze onderzochten 34.012 Facebook-relaties en de persoonlijkheden van de mensen die er achter zaten.

Het blijkt dat de online ergernissen maar één kant van het verhaal zijn. Van onze echte vrienden kunnen we kennelijk nog vrij veel hebben, er zijn andere factoren die belangrijker zijn voor het beëindigen van een relatie. Facebookrelaties zonder gezamenlijke vrienden, waaronder tenminste één vrouwelijke, zijn gedoemd te mislukken. Ook een te groot leeftijdsverschil is een risicofactor. Tot slot zijn er nog de karaktertrekken die doorslaggevend zijn om iemand te ontvrienden: met iemand die te neurotisch of te introvert is houden we het online niet lang uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De belangrijkste reden waarom ik mensen ontvriend is omdat ze maar bezig blijven van die berichtjes te posten over alles wat zielig is, en dat ik dat dan moet 'liken' omdat ik anders een harteloze huftster ben. Volgens mij is het al 2 jaar autisme awareness maand... zucht.
Maar je kunt ook prima iemand's reacties op facebook uitzetten, en je eigen acties afschermen zodat niet je vrienden-van-vrienden ze nog zien. Je kunt tegenwoordig zelfs groepen maken, zodat niet je LARP-vriendjes je gezellige gezinsberichtjes kunnen lezen. Dus dat artikeltje in Trouw (en zeker de reacties er op) is geschreven door iemand die niet erg goed geinformeerd is (Facebook n00b).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het eerste deel is wat er volgens oude onderzoeken bekend was, het tweede deel is het nieuwste onderzoek uit Cambridge om dat eerste te toetsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt wel een groepje aanmaken voor je LARP vriendjes, maar als je een bericht post kan je aangeven dat het voor je vrienden is (alle connecties) of een specifieke groep. Je kunt helaas niet aangeven welke groepen (dus meerdere) je berichten kunnen lezen.