hoe kun je je laatst toegevoegde foto aan een album op facebook automatisch als albumomslag laten instellen?

Wanneer ik nieuwe foto's toevoeg aan mijn facebook album moet ik handmatig een foto kiezen als album omslag.
Volgens mij kon dit ook anders door automatisch de laatst toegevoegde foto automatisch als albumomslag in te stellen. Ik weet alleen niet hoe

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Alléén als je een NIEUW album maakt, dan kan je de foto die je het eerst wil laten zien, als eerste vooraan zetten. Als je met je muis over de foto gaat zie je een pijltje in de linkerboven hoek die naar boven, beneden, links en rechts wijst. Als je daarop klikt, kan je de foto naar het begin slepen. Je moet dan wel het zelfgemaakte foto-album eerst openen.

Dit werkt niet bij de volgende albums als je ze opent:
-profielfoto's
-geuploade covers (dat grote plaatje achter je profielfoto als je timeline hebt)
- uploads vanaf je telefoon
- foto's waarin jij getagd ben door anderen en dus in een eigen album staan (denk ik)

Alle fotoalbums in zijn geheel kan je wél verplaatsen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er is geen optie aanwezig op FB om de door jou uitgekozen foto automatisch als eerste te laten verschijnen. Je zult dat toch echt handmatig moeten doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

U kan enkel zelf handmatig een foto kiezen.