Hoe plaats je je website op Google? En is dit gratis?

Hoe plaats ik mijn website op google? En ik weten of het gratis is. Maakt het ook uit of je betaalde of gratis host hebt gebruikt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Je kan je website hier toevoegen aan Google, het is gratis;
http://www.google.nl/intl/nl/add_url.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is gratis. Je moet zorgen dat er in ieder geval één link naar jouw website staat op een website die al wel in Google staat. Dan gaan de bots van Google langs die link en nemen een kijkje op jouw website. Daarna moet je zorgen dat je een goede tekst op jouw website hebt die Google waardeert, en dat er veel links naar jouw website verwijzen, zodat je hoog in de zoekresultaten komt. Zoek even op "SEO-tips", dan vind je wel websites die tips geven hoe je het beste een websitetekst kan schrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit moet worden gedaan via de Google Search console. Op deze manier weet Google dat je site bestaat. Vervolgens zul je een sitemap (XML) moeten aanleveren om ervoor te zorgen dat Google al jouw website pagina's indexeert.

In deze blog wordt uitgelegd hoe je je aanmeldt bij Google Search Console:
https://connect-ed.nl/2017/website-aanmelden-bij-google-in-5-stappen-uitgelegd/