Kan ik aan de hand van een IP adres ook een huisadres achterhalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.4K
Powergen
12 jaar geleden
Dat is wel hele erge privacyschending dan als dat zomaar kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap niet dat mensen denken anoniem te internetten met de wetenschap wel een IP adres te hebben dat ze verwachten dat anderen daardoor makkelijk door een willekeurige persoon op te sporen zijn.

Het beste antwoord

Nee dat kan niet. Alleen de provider van dat IP-adres heeft de privégegevens van de gebruiker, en mag dat alleen om dringende reden aan overheidsinstanties doorgeven.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dit klopt. Dat heb ik eerder gehoord en ook gelezen.

Andere antwoorden (2)

De vraag is niet geheel duidelijk. Gaat het bijvoorbeeld om een adres van een site of van een persoon?
Wat hierboven al is geschreven klopt. Maar er zijn toch een aantal tooltjes voor:

Voor websites:
http://whois.domaintools.com/

Ook kan Iemands ip adres al lang weer zijn veranderd. Tegenwoordig maken de meeste providers gebruik van dynamische ip adressen die eens in de zoveel tijd dus veranderen.

Voor mensen:
http://www.ipaddresslocation.org/

De informatie die deze tooltjes geven is alles wat je als normaal persoon kan krijgen over een ip-adres zonder de wet te breken voor zover ik weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat tweede tooltje klopt helemaal niet.
Hij geeft wel mijn ip-adress en dat ik in Nederland woon maar als lokatie geeft hij Maastricht aan terwijl ik toch echt in Zeeland woon. Dus die lokatie is de plaats van de server, althans dat zou het moeten zijn.
Toevallig weet ik namelijk dat de server van mijn provider in Amsterdam staat.
Op het ip-adres na klopt er dus niks van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou hij weet al wel dat je in Néderland zit ; en da's op wereldschaal best nauwkeurig :lol:
(Dat kun je overigens zelf ook zien aan de eerste cijfers ;))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan kloppen, zoals ik al eerder schreef, gedetailleerder als dit zal je als gewoon persoon niet vinden...
En het kan ook een dynamisch ip adres zijn..
Er zijn meerdere eenvoudige programmaatjes om een IP-adres op te zoeken , maar helemaal nauwkeurig op huisadres zijn ze niet.
Voor zover ik heb kunnen achterhalen, localiseren ze het dichtsbijzijnde punt vanwaar de provider het signaal verzend.
Zo kwamen de IP-adressen van mij en een kennis uit Enschede Zuid en een derde uit Enschede centrum alle 3 vanaf één punt net effe buiten het centrum. Alle 3 Ziggo. Mijn buurvrouw had een andere provider en kwam weer van een ander punt in Enschede.
Wel allemaal redelijk in de buurt dus, maar zomaar voor de deur staan is uitgesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Marleen, bedankt voor je reactie. Ik heb een IP adres van de hacker (ook nog familie) die de plaats aangeeft waar de hacker zit. Jammer dat het huisadres niet getraceerd kan worden. Groetjes Genie