Zijn er documentaires op het internet die je inspiratie of motivatie geven in het leven?

Zijn er documentaires op het internet die je inspiratie of motivatie geven in het leven? Voor extra info, zie de andere vraag die ik gesteld heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dit kan ook deels ondergebracht worden onder de noemer 'self fulfillment'. De onderstaande link probeert je dat bij te brengen aan de hand van enkele bekende filosofen. Ze noemen het hier ook niet voor niets 'Guide to Hapiness'. Jammer genoeg is deze in het Engels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet zeker of deze op internet is te krijgen, maar je zou wel met de naam van deze titel naar bijvoorbeeld een cd winkel kunnen gaan! Het heet; "de problemen van de wereld" en is precies wat een mens moet weten om sterk in het leven te staan, dus denk ik dat je zoiets bedoeld. Het zijn toepassingen van scientology in het dagelijkse leven. L. Ron hubbard staat voorop de kaft van de dvd, en achterop staat www.scientology.org miss kun je er iets mee. Succes iig bij je zoektocht ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je vragen en je nickname baren me een beetje zorgen.

er zijn wel tips te vinden, maar uiteindelijk zijn het niet meer dan handvatten en zal je het zelf moeten doen.

het lastige is dat je eenmaal op een bepaald punt het nut er niet van in kan zien, het teveel voeten in aarde heeft, je toch denkt dat het niet zal helpen of je niet zal lukken etc.

ik denk niet dat het een kwestie is van motivatie of inspiratie, maar dat het op andere dingen is gestoeld.

voor mij komt het over dat je jezelf teveel dingen oplegt, jezelf of in ieder geval je eigen gevoel onder hetgeen zet wat moet of van je verwacht wordt.

een soort draaiboek wat je haalbaar moet maken, en alles wat er niet instaat daar kan je niet zoveel mee.

je weet wel hoe het moet, maar niet hoe het moet. het stukje tussen willen en doen is wel degelijk aan te leren, maar niet via boekjes, tips en dat soort dingen.

inspiratie en motivatie moet echt uit jezelf komen, en daar kunnen anderen je wel degelijk bij helpen hoor.
(zie antwoord andere vraag)

denk dat het ietsje verder gaat dan geen tijd en ruimte voor jezelf kunnen creeren (wat ik uit je vorige vraag opmaakte) maar dat alles eigenlijk een beetje onder een grauwe sluier ligt waar je geen verandering in aan weet te brengen.

misschien heb je wat aan de onderstaande link, als is het zeker niet iets wat je even in een vrij uurtje doet.

ik hoop dat het een handvat kan zijn van een balletje wat aan het rollen gebracht kan worden, en dat je andere antwoorden krijgt waar je iets mee kan.

nogmaals sterkte. geloof in jezelf en heb de moed om in jezelf te investeren ook als je het nut er niet van in ziet op dit moment. kijk op het leven en het gevoel wat je erbij hebt is een moment opname. aan jou of je erin blijft hangen, of uiteindelijk zelf de regie weer in de hand weet te krijgen.

go for it.....!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord motiveert me in ieder geval al! Tof dat je zoveel energie en aandacht ik je antwoord steekt. Dat waardeer ik! Ik ga nu buiten het zonnetje opzoeken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed zo!!! maar geen dank hoor, ben blij dat je er iets aan hebt :)) eneh, niet het zonnetje opzoeken omdat een of andere heks het op GV roept hoor: ervan genieten is heel belangrijk!! enjoy it: JOUW tijd, jouw ontspanning die jij jezelf gunt ;-) (yesss, ik hoop dat het hem bevalt en een aanzet is tot meer) ;))))
Beste uitzichtloos,

Anderhalf jaar geleden ben ik ook op zoek gegaan naar iets waarmee ik motivatie voor het leven kon krijgen. Ik vond verschillende inspirerende lezingen op het internet. Één ervan heet The Purpose of Life door een Afro Amerikaanse man uit Brooklyn. Hier de download link naar de zonder-twijfel inspirerende lezing van deze bekeerde moslim.

http://www.kalamullah.com/Khalid%20Yasin-/Khalid%20Yasin%20-%20The%20Purpose%20of%20Life%20[2003]/Khalid%20Yasin.avi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb hem gister gekeken. Heel interessant. Zijn er nog meer zulke docu's?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, http://youtu.be/U4i-8XwCK_w deze vind ik een hele goede