Bij het gebruiken van 3d in programma's als Photoshop CS4, draait het 3d dan uit de videokaart, of gaat het nog meer om het werkgeheugen? xx Jim

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je grafische kaart heeft een GPU en je computer een CPU. Photoshop zal zo veel mogelijk berekeningen uitvoeren via de GPU, want die is daarin gespecialiseerd. Sommige berekeningen echter kunnen alleen gedaan worden door de CPU. Mijn grafische kaart heeft 1 GB eigen geheugen en dat zal dan ook als eerste worden aangesproken. Daarnaast kan mijn grafische kaart nog eens extra ruim 1GB intern geheugen aanspreken, indien nodig. Daarnaast zal de centrale processor zijn werk moeten doen en die maakt gebruik van het interne geheugen. Tot slot wordt ook je harddisk gebruikt, je moet per slot van rekening in Photoshop je cache aangegeven.
Dus het gaat dus niet zozeer om geheugen, maar waar de berekeningen kunnen worden uitgevoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een combinatie van geheugen op je videokaart (mits je een losse videokaart hebt en geen onboard), werkgeheugen, processor en snelheid van je harde schijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aangezien het hier om moeilijke programma's zou ik zeggen om het werkgeheugen ook omdat de video kaart allen als tussen "object" valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De 3d progamma`s werken meestal op je videokaart

MVG

Peter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf een fanatiek gebruiker van Adobe Photoshop (PC en MAC) en weet dat Photoshop zowel gebruik maakt van de videokaart als het werkgeheugen van de computer. Beide moeten optimaal zijn om -goed- te kunnen werken.

Succes.