Foto invoegen excel

Beste,
Ik wil via excel een programma maken om dosiers in te voegen. Nu wil ik door op een knop te drukken dat er een dialog wordt geopend van mijn afbeeldingen, een afbeelding selecteer op openen klik en dat die ingevoegd wordt, hoe moet ik zoiets maken?

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik zou dit beter kunnen maken met php of vb.net, maar mijn vader moet die dossiers in een xls bestandje door sturen naar zijn meerderen. Hij kan het allemaal handmatig doen, invoegen>afbeelding>uitbestand, maar dat vergt te veel werk. De afbeelding die ingevoegd is moet dan op drie werkbladen komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat moet er gebeuren met het plaatje nadat je het geselecteerd hebt ?
moet het getoond worden ? moet enkel de link bewaard worden ?

Antwoorden (3)

het beste via macro's. Die kan je opnemen, en dan moet je de optie insert - object gebruiken. Vervolgens hang je de macro aan je knop.

Ik kan me voorstellen dat excel niet ideaal is voor wat je probeert te doen trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zo'n idee dat een macro opnemen niet het gewenste resultaat zal geven. Je zult het resultaat sowieso moeten bewerken.

Dat moet dan in VBA (een subset van Visual Basic). Je kunt ook de hele macro in VBA schrijven (geeft meestal een compacter resultaat). Daarvoor moet je dan wel een beetje bedreven zijn in het programmeren met VB.

Maar, zoals iedereen al zegt, Excel is niet een voor de hand liggende keuze als oplossing voor jouw probleem.
rose
13 jaar geleden
In Excel 2007 op het lint heb je de tab 'Invoegen'. Daar zit een knop waarbij staat 'Afbeelding'. Wanneer je daar op drukt wordt er een dialoogvenster geopend met de inhoud van de map 'Mijn afbeeldingen'. Wanneer je een afbeelding selecteert en op de knop 'Invoegen' klikt, wordt deze afbeelding ingevoegd.

In excel 2003 zit deze knop op de werkbalk 'Tekenen'

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik maak uit je toevoeging op dat je met Excel 2003 of lager werkt. Wanneer je in het menu 'Beeld' (eenmalig) de werkbalk 'Tekenen' aanzet, kom je met de knop 'Afbeelding invoegen' direct in het dialoogvenster waar je de afbeelding kunt selecteren. Je hoeft dan dus niet via het menu 'Invoegen', 'Afbeelding', 'Uit bestand'.