mijn beeldscherm wandeld altijd weer naar rechts wat is hiertegen te doen?

hierdoor is recht de schuifbalk niet meer te gebruiken en ook rechts boven die knop om af te sluiten niet meer zichtbaar / onbruikbaar . kan wel de cursur op het linker randje zetten en schuiven HELPT NIET NAAR boven wel . dus links blijft een zwarte streep zichtbaar . dus vraag 1 welk menu en waar vindt ik dat en 2 graag een wandelroute door dat doolhof ?? dat alles graag in verstaanbaar Nederlands die computertaal akadabra is echt chinees voor mij .
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K
LeonardN
4 jaar geleden
Kan je uitleggen
-Over welke hardware je spreekt? Laptop/desktop?
-Wat voor besturingssysteem je draait? Windows 10?
-Welke video-aansluiting je gebruikt VGA, DVI of HDMI?
-Wat voor type monitor je gebruikt. CRT of LCD? Gebruik je wellicht nog een oude beeldbuismonitor(CRT) met VGA-aansluiting?
CRT: https://previews.123rf.com/images/kostsov/kostsov1406/kostsov140600049/29002174-oude-computer-monitor-geïsoleerd-op-een-witte-achtergrond-3d-render.jpg
VGA: https://www.kabelshop.nl/image/Valueline_VGA_verlengkabel_-_2_meter_VLCP59100B20_K010409200_big.jpg

Antwoorden (1)

Dit probleem doet zich vaker voor op VGA-aangesloten beeldschermen.
De oplossing van dit probleem is vaak te vinden in het menu van het beeldscherm.
Zoek in het menu naar "Adjustment" of een dergelijke term.
En daarna moet je proberen de horizontale positie schuif naar links zetten.

https://www.youtube.com/watch?v=KYyZgocwvms

Een andere oplossing kan zijn (als je pc EN je monitor een DVI-aansluiting hebben) een DVI-kabel kopen en die gaan gebruiken.
DVI stelt zich meestal zelf goed in.
===
Vaak zit het menu van de monitor rechtsonder, op de monitor ZELF.
Toegevoegd op 15 maart 2020 13:25: tekst