In december 2017 was Java het populairst, gevolgd door C en C++.
bamibal
6 jaar geleden
Jaspro101
6 jaar geleden
Populair en meest voorkomend zijn volgens mij wat anders; je kan 10 programmeurs hebben die java doen en 5 die php doen, dan is java het populairste. maar als die php programmeurs vervolgens 100 applicaties in php schrijven en die programmeurs maar 10 dan is php de meest voorkomende
rose
6 jaar geleden
En wat dat betreft denk ik dat JavaScript het meest voorkomt.
paulus811
6 jaar geleden
En ik denk dat Visual Basic het meest voorkomt. Het zit namelijk in iedere MS Office applicatie.
rose
6 jaar geleden
Haha... ja. Maar Office is zelf weer geschreven in C++ Het hangt allemaal nogal op wat je precies wilt tellen.
Javascript is volgens de site van Fossbytes de meest gebruikte programmeertaal. (Gevolgd door HTML/CSS, maar dat zijn eigenlijk geen programmeertalen). En daarna Java.
rose