Wat is een goed programma om 3D graphics te maken?

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met het programma Unity (ik ben een geavanceerd C# programmeur). In dit programma kun je veel, maar ik denk niet dat je er echt mooie 3D graphics mee kunt maken. Tot nu toe heb ik slechts basisvormen gemaakt, zoals kubussen, cilinders, bollen, etc.

Ik ben op zoek naar een programma waarmee je mooie 3D voorwerpen (bomen, huizen, misschien zelfs personages) kunt maken, zodat ik deze kan gebruiken in Unity.

Ik hoop dat iemand mij hierover advies kan geven. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Reddie
6 jaar geleden
Heb je al eens gezocht naar DirectX?
Die routines doen veel grafisch werk voor je.
Het zit voor zover ik weet op elke computer.

Het beste antwoord

De volgende 3D programma's zijn het meest geschikt voor Unity: 3DsMax, Maya, Blender, Cinema4D, Modo, Lightwave & Cheetah3D. Voor alle andere pakketten(Zoals Houdini, Smoke, Glint, Arnold) moet je naar een tussenformaat (fbx) om het zonder artifacts in Unity te vertonen. Je vermeld dat je een ervaren C# programmeur bent, da's misschien heul handig voor Unity, maar voor de bovengenoemde pakketten heb je daar geen r**t aan tenzij je ook plugins wil ontwikkelen.

Voor de bovengenoemde pakketten die geschikt zijn is een oneindige scala aan modellen te vinden al dan niet payware waardoor je niet vanaf scratch je personages, en/of objecten zelf hoeft te ontwerpen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Blender wordt vaak gebruikt om 3d models te maken