Kan je 2 HDMI schermen op 1 PC poort koppelen zodat je van beide schermen gebruik kan maken?

Beste allemaal,

Eerst even mijn excuses als het antwoord heel simple zal zijn. Ik heb niet heel veel verstand van PC's.

Ik wil dus een 2e scherm aansluiten via HDMI. Echter heeft mijn PC maar 1 poort. Op dit moment heb ik een scherm via HDMI aangesloten en nog een scherm via VGA op dezelfde PC. Nu wil ik dus allebei via HDMI laten lopen zonder het te ''rijgen''. Nu is mijn vraag of dit mogelijk is via een splitter? Kan de PC herkennen dat er 2 schermen aan gekoppeld zijn (en dat dan dus niet op allebei de schermen exact hetzelfde gebeurt. Ik wil programma's van het ene scherm naar de andere kunnen verplaatsen en vice versa.

Alvast mijn hartelijke dank!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
34.7K

Antwoorden (3)

Ligt aan het model, iig Surface Pro 4, kan via 1 hdmi port meerdere monitoren wel 4 aansturen, je moet dan monitor doorlussen(speciale monitor nodig) elk scherm heeft uniek hires beeld
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Laat eens zien. Ben je niet in de wat met een speciaal dockingsstation en DP?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, check Surface specs maar
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daar zie ik dus niks van wat jij beweert. Het is handiger als jij bewijst als ik jou niet geloof.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zie voor meer info:
http://www.surfaceforums.net/threads/finally-daisy-chaining-monitors-with-displayport-1-2.6500/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Juist precies wat ik zeg: DP (DisplayPort), dus niet HDMI. Min stond er al.
sommige monitoren hebben zelf ook weer een output waaraan een nieuw scherm kan aangesloten worden. dan kan je dus technische gezien idd een flink aantal schermen "doorlussen".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan niet met HDMI, maar met DP zie ook andere antwoord.
Helaas gaat dat niet lukken. Je videokaart heeft, zoals jij het zelf aangeeft, twee uitgangen: één HDMI en één VGA. Je moet het helaas hiermee doen. Wil je een tweede beeldscherm via HDMI aansluiten, dan zal ik voor een videokaart gaan die twee HDMI output ingangen heeft.

Je kunt tevens voor DVI gaan (mits je monitor daar een ingang voor heeft natuurlijk). Het verschil met DVI en HDMI is dat HDMI ook geluid meestuurt en DVI alleen het beeldsignaal.