In welk programma kan ik gratis video's croppen?

Ik heb nu meerdere programma's gebruikt, maar deze zijn dan uiteindelijk niet gratis.
Windows movie maker kan naar mijn idee geen video's croppen.

Iemand enig idee welk programma gratis is en waar je video's kan croppen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met Handbrake lukt het mij altijd prima, je kunt er gelijk een compressie techniek aan toe voegen.

Antwoorden (3)

Je kunt ook croppen met Movie Maker. In het filtersmenu vind je een knop genaamd ‘Cropping’, klik hier op. De knop is pas functioneel als je de filters hebt ingeladen. Er worden vier controls weergegeven in het inkortmenu waar je gebruik van kunt maken om te knippen, op zowel de X- als de Y-as in de video.
Wanneer je tevreden bent klik je op ‘OK’.
Zonder opslaan is al het werk voor niks geweest, dus zorg ervoor dat je dit doet op een standaardformaat zoals AVI.
https://www.youtube.com/watch?v=6A8PdZvXNzA

Of je kunt online croppen met Cellsea.
http://www.cellsea.com/free-online-video-editor

Of met deze gratis cropprogramma’s:
Avidemux
VirtualDub
Freemake Video Converter
SimonV
7 jaar geleden
Met het gratis ffmpeg kun je bijna alles, het is echter een command-line tool, wat betekent dat je een "ingewikkelde" reeks commando's moet intikken om je doel te bereiken. Maar er zijn voldoende voorbeelden om hier bij te helpen.

Voorbeeld: om filmpje.mp4 te croppen naar een video van 200 breed en 100 hoog, beginnend op, zeg, 50 pixels van links en 75 pixels van boven, tik je:

ffmpeg -i filmpje.mp4 -filter:v "crop=200:100:50:75" out.mp4

Valt eigenlijk nog wel mee toch?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
hitfilm 4 express, als je een beetje experience hebt met After Effects weet je wel zeker hoe dit gratis programma werkt :P