met welke 3d design tool is Super Mario 64 gemaakt ?

De game werd in 1994 tot 1996 ontwikkeld en toen die tijd was Windows 95 net uit. En op voorgaande computers met MS-DOS hadden ze niet de hardware om 3d design tools te ontwikkelen, of wel?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"En op voorgaande computers met MS-DOS hadden ze niet de hardware om 3d design tools te ontwikkelen, of wel?" Doom en Wolfenstein 3D draaiden ook op MS-DOS.

Het beste antwoord

Het korte antwoord is: Softimage 3D (zie bron 3), een tool waarin polygon models ontwikkeld kunnen worden.

Bron 1 wijst naar een lang (en best interessant) interview met Nintento-programmeur Giles Goddart. Op de vraag "What kickstarted the Super Mario 64 project?" antwoordt hij dat de ontwikkeling van SM64 begon lang voordat de N64 hardware bestond, en dat dat gebeurde op SGI Onyx servers (zie bron 2), machines waarvoor development kits voor de N64 bestonden. Met die kits is de game zelf gemaakt.

In het interview, onder het kopje "How quickly did the maps come together?", wordt ook beschreven dat ze nooit eerder een 3D systeem hadden gebouwd en dat de ontwerpers eigenlijk niet echt wisten hoe ze hun Softimage objecten in de game moesten verwerken en dat niemand eigenlijk helemaal precies wist waar 'ie mee bezig was, kortom een hoop experimenteerwerk en improvisatie.

Game on!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de info!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Graag gedaan :) Was een leuk interview om te lezen.